بهره مندی پاوه از آب سد داريان یک مطالبه به حق است

سرویس کرمانشاه _ هوشنگ بازوند به لزوم برنامه ريزي براي تأمين منابع آب شرب پايدار در شهر پاوه خبر داد و گفت: مطالبات مردم در اين خصوص با جديت پيگيري مي شود و طرح هاي مطالعاتي جديد نيز براي انتقال آب از ساير منابع در دست بررسي است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست بررسي مشكلات آب شرب پاوه و باغداران روستاهاي بخش مركزي این شهرستان؛ اظهار کرد: انتقال آب شرب از چشمه هانی كوان به پاوه جزو مطالبات مردم این شهر است و طی این مدت هم اجرای این پروژه در دستور کار مدیریت ارشد استان بوده است.

وی افزود: همچنین بهره برداری از این پروژه مهم یکی از دغدغه‌های جدی و مهم نماینده اورامانات نيز هست و به همين دليل به صورت ميداني مشكلات ايستگاه هاي پمپاژ چشمه هاني كوان را نيز بررسي كرديم كه امكان تأمين آب شرب در بلند مدت نيز براي انتقال آب از ساير منابع به اين ايستگاه نيز در قالب طرح هاي مطالعاتي در دست بررسي است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در بازديد و ديدار با مردم دشه مشكلات انتقال آب براي باغات اين روستا نيز بررسي شد و بايد براي باغداران حتماً تلاش ويژه اي انجام شود زيرا منبع اصلي معيشت و درآمد خانواده هاي اين منطقه است.

وی یادآور شد: در این بررسی مشخص شد که علاوه بر بهره‌برداری از ظرفیت خط انتقال آب هانی کوان، شهر پاوه در دراز مدت به منابع آب پایداری نیازمند است.

بازوند خاطرنشان ساخت: بر این اساس اجرای طرح تامین آب از سد داریان را در دستور کار قرار داده‌ایم و درباره تخصیص آب آن با وزارت نیرو رایزنی می کنیم تا مطالعات فاز یک این پروژه نیز به زودی آغاز شود.

وي تصريح كرد: با توجه به حضور نماینده اورامانات در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ظرفیت آقای لهونی در ایجاد یک ردیف ملی برای این پروژه استفاده خواهیم کرد.

شايان ذكر است در این نشست موضوع تامین آب شرب روستای دشه مطرح شد و برای تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 23144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha