رسانه ها به جای ورود به مصادیق، معیار شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی را مطرح کنند

سرویس ایلام - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست هم اندیشی با اصحاب مطبوعات عنوان کرد: رسانه ها به جای ورود به مصادیق، معیار شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران خودآموز گفت: رسانه ها زبان گویای مردم هستند و می‌بایست از پایگاه و خاستگاه یک استان مرزی و کم‌برخوردار برای جبران مافات و محرومیت تاریخی‌ای که بخشی از آن متاثر از جنگ تحمیلی بوده است، مطالبه‌گر خواسته‌های مردم از دولت و مسئولان باشند.

وی افزود: مطبوعات و رسانه ها در جامعه از محبوبیت و مرجعیت خاصی برخوردارند و مردم به آن‌ها اعتماد و اطمینان دارند، چرا که منبع مورد وثوق مردم هستند و باعث آگاهی آحاد جامعه می‌شوند.

خودآموز، مسئولیت رسانه‌ها در راستای صیانت از این اعتماد و اطمینان را سنگین برشمرد و گفت: رسانه‌ها با هر سلیقه و رویکردی بر سر منافع عمومی استان به توافق برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان، با اشاره به تغییرات مدیریتی و بازآرایی تیم اجرایی استان گفت: طبیعی است در هر دولتی با توجه به تفکر و نگرش‌ حاکم بر دولت، مدیران تغییر می‌کنند و مدیران دولت قبل باید قاعده بازی را رعایت کنند و اجازه دهند با گردش نخبگان، انتقال مسئولیت به نحو مناسب صورت گیرد، چرا که دوره مفید مدیریت هر فرد مسئول چهار سال است، مگر آنکه بر اساس شاخص‌ها و معیارهای شایستگی ابقا شوند.

خودآموز گفت: یکی از مولفه‌های فرهنگی ما ایرانیان و ایلامیان فرهنگ قدرشناسی است و در این راستا باید از مدیران توانمند و خدوم قدردانی کرد و به عنوان سرمایه‌های تجربی و انسانی جامعه مورد تکریم قرار داد.

ایشان گفت: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی و ابزار مهم توسعه هستند و لازم است از دولت و دولتمردان برمبنای شعارهای مطرح شده از جمله عدالت محوری، توجه به مناطق کم‌برخوردار و روحیه جهادی و انقلابی مطالبه‌گری کنند.

کد خبر 22976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha