درخواست نهاد وابسته به دولت آمریکا برای محافظت از ایزدیهای عراق در برابر حملات ترکیه

سرویس جهان- کمیسون آزادی های مذهبی وابسته به دولت آمریکا خواستار تلاش جامعه بین المللی و واشنگتن برای جلوگیری از اداحمه حملات ترکیه به ایزدیهای عراق در شنگال شد.

به گزارش کردپرس، ترکیه در تازه ترین حملات خود در خاک عراق، یکی از فرماندهان نیروهای مدافع شنگال متعلق به ایزدها را هدف قرار داد. ترکیه بارها اقدام به بمباران شنگال به بهانه وجود نیروهای پ.ک.ک در این منطقه و یا نیروهای نزدیک به آن کرده است.

نادین مائنزا، رئیس کمیسیون بین المللی آزادی های مذهبی آمریکا امروز به حمله جدید ترکیه به نیروهای مدافع شنگال و اکنش نشان داد و خواستار قطع این حملات شد.

خانم مائنزا با اشاره به این که ایزدیهای شنگال قربانی گسترده داعش شده اند حملات ترکیه به آنها را ادامه تهدیدها علیه این جامعه اقلیت در شنگال بعد از اقدام داعش به نسل کشی آنها عنوان کرده است.

مائنزا از دولت آمریکا و جامعه بین المللی خواسته است ضمن ابراز خشم از حملات ترکیه علیه رهبران ایزدی در شنگال، مانع از تهدید شدن زندگی آنها توسط ترکیه شوند.

مراد اسماعیل، بنیانگذار و رئیس موسسه آکادمی شنگال نیز حملات ترکیه در منطقه ایزدی نشین شنگال را تهدیدی برای موجودیت ایزدیها دانست. او در توییتی تاکید کرده است 2500 نیروی یگان های مدافع شنگال ممکن است توسط پ.ک.ک با هدف مقابله با داعش آموزش داده شده باشند اما آنها نیروی کاملا عراقی بوده و عملکرد نظامی آنها با پ.ک.ک بسیار متفاوت است.

کد خبر 22962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha