توسعه گردشگری روستایی در قروه مستلزم مشارکت دهیاران است

سرویس کردستان - مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه گفت: توسعه گردشگری روستایی مستلزم همکاری و مشارکت هرچه بیشتر دهیاری‌ها است.

به‌ گزارش کرد پرس، محمد مرادی در جلسه‌ای که با حضور دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای سنگین‌آباد در این اداره برگزار شد، گفت: شهرستان قروه با داشتن ظرفیت‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی در مناطق روستایی، از جلوه‌های بکری برخوردار است.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های موجود از اهداف اصلی این اداره به شمار می آید، افزود: این مجموعه در تلاش است روند توسعه و پیشرفت گردشگری روستایی را تسریع کند.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه با بیان اینکه بوم‌گردی مهم‌ترین فرصت گردشگری برای روستاهای قروه است، اظهار کرد: ایجاد چنین واحدهایی می تواند نقش چشم‌گیری در توسعه اقتصاد محلی، اشتغال‌زایی و کاهش روند مهاجرت از روستا به شهرها داشته باشد.

مرادی ادامه داد: ضروری است دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این ظرفیت‌ها را برای مردم منطقه بازگو کنند و با شناسایی پتانسیل‌های موجود، زمینه جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و درآمد پایدار روستایی را فراهم آورند.

وی یادآور شد: حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان میراث نسل‌های آینده نیازمند همکاری و مشارکت، مردم و مسئولان است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه بیان کرد: همکاری بیش از پیش مردم در حفاظت و صیانت از ابنیه، محوطه و بافت‌های تاریخی می تواند در زمینه مبارزه با جرایم علیه میراث فرهنگی و تخریب آثار تاریخی جلوگیری کند.

مرادی گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل میان مردم و مسئولان، فرصت مناسبی در توسعه اشتغال روستایی و ارائه خدمات به گردشگران فراهم آوریم.

کد خبر 22916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha