تغییر ماموریت نیروهای آمریکا در عراق و ادامه حضور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- رئیس جمهور آمریکا از پایان ماموریت رزمی نیروهای آمریکا در عراق و ادامه همکاری نیروهای این کشور با نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن در نامه ای به روسای کنگره و سنای آمریکا، گزارشی از ماموریت نیروهای این کشور در نقاط مختلف جهان از جمله در کشورهای عراق و سوریه ارائه کرده و هدف از این اعزامها را مقابله با تهدیدهای تروریستی عنوان کرده است.

رئیس جمهور آمریکا درباره ماموریت نیروهای این کشور در عراق و سوریه گفته است همکاری نیروهای آمریکا با نیروهای عراقی و نیروهای محلی در این کشور و سوریه، با هدف مقابله با نیروهای داعش و القاعده صورت گرفته است.

جو بایدن از ادامه حضور حدود 900 نیروی نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده و درباره ماموریت این نیروها گفته است آنها با شراکت نیروهای مختلط محلی (نیروهای کرد-عرب سوریه) عملیات هایی را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی در سوریه انجام می دهند.

رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری با نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ گفته است نیروهای مسلح آمریکا به ارائه مشاوره نظامی، کمک و توانمند کردن عناصر منتخب از نیروهای امنیتی عراق شامل نیروهای کردستان عراق ادامه می دهند. همکاری آمریکا در عراق شامل حمایت از ماموریت نیروهای ناتو در عراق نیز می شود.

جو بایدن در ادامه درباره نحوه همکاری نیروهای آمریکا با نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ گفته است این همکاری با هماهنگی با دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان عراق صورت می گیرد.

رئیس جمهور آمریکا به پایان ماموریت رزمی نیروهای این کشور در عراق بر اساس توافق 26 جولای 2021 میان عراق و آمریکا اشاره کرده و گفته است نحوه همکاری امنیتی آمریکا با عراق تغییر پیدا کرده و نقش نیروهای آمریکایی به آموزش نظامی، کمک، مشاوره نظامی و اشتراک اطلاعات تغییر می یابد.

جو بایدن تاکید کرده است که هیچ نیروی آمریکایی با ماموریت رزمی، بعد از تاریخ 31 دسامبر 2021 در عراق حضور نخواهد داشت.

کد خبر 22920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha