نشست هیأت هماهنگی گروه‌های شیعه عراق با مقتدی صدر در منزل هادی عامری

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سران هیأت هماهنگی جریانات شیعه عراق با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در منزل هادی عامری رهبر ائتلاف فتح دیدار کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، یک منبع آگاه در این باره گفت: در این نشست که در چارچوب دیدار رهبران هیأت هماهنگی گروههای شیعه با مقتدی صدر برگزار شد عمار حکیم رئیس ائتلاف حکمت میهنی و نوری‌ مالکی‌ رئیس ائتلاف دولت قانون و شمار دیگری از رهبران شیعه حضور داشتند.

یه نوشته ناس نیوز، کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق موسوم به "چارچوب هماهنگی"، عصر امروز (پنجشنبه)، با انتشار بیانیه‌ای درباره جلسه امروز با حضور مقتدی صدر رهبر جریان صدر اعلام کرد: "سران کمیته هماهنگی، امروز پنجشنبه، از سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در منزل هادی عامری استقبال کرد تا درباره مسائل حل‌وفصل‌نشده و آخرین تحولات مقطع کنونی در راستای تقویت پیوند اتحاد و برادری میان فرزندان این میهن و همچنین منافع ملت عراق به عنوان اولویت تمامی طرف‌ها بحث و تبادل نظر شود".

حاضران در این نشست چندین مسأله اصلی را بررسی کردند که بدین شرح است:

١- اتخاذ گام‌های عملی لازم برای مقابله با فساد و بازخواست فاسدان و پایان دادن به حیف و میل عمدی اموال عمومی.

٢- تأکید بر خروج نیروهای بیگانه از کشور طبق جدول زمانی اعلام شده و تدوین سازوکار تضمین‌کننده انحصار سلاح به دست دولت.

٣- حمایت از حشد شعبی و تشکیلات آن در جهت تقویت آن در حفظ امنیت کشور.

٤- جرم دانستن عادی سازی روابط با اشغالگران و مسائل مربوط به آن.

٥- تلاش مشترک برای حفظ اصول ملت عراق در مقابله با انحرافات اخلاقی و اجتماعی طبق چارچوب‌های قانونی.

٦- تلاش برای ارتقای سطح اقتصاد مناطق محروم و دور نگه داشتن رقابت سیاسی از هرگونه طرح‌های خدماتی و محرومیت زدایی این مناطق.

طرف‌های شرکت کننده در این نشست همچنین بر ادامه مذاکرات تا زمان دستیابی به حل و فصل واقعی برای انسداد کنونی در فضای سیاسی و همچنین ادامه گام‌های قانونی و جمعی در خصوص پیگیری موضوع نتایج انتخابات توافق کردند.

در این نشست که در منزل هادی عامری، رئیس ائتلاف فتح برگزار شد، علاوه بر مالکی، حکیم، و صدر، "حیدر عبادی" رئیس ائتلاف نصر، "قیس خزعلی" دبیرکل عصائب اهل حق، "همام حمودی" رئیس مجلس اعلای اسلامی، "ابو آلاء ولائی"، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء و "فالح فیاض" رئیس ائتلاف العقد الوطنی حضور داشتند.

کد خبر 22531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha