عضو ارشد ائتلاف فتح: ابطال نتایج انتخابات پارلمانی به یک خواسته مردمی تبدیل شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: ابطال نتایج انتخابات پارلمانی به یک خواسته مردمی تبدیل شده است؛ به ویژه اینکه کمیسیون انتخابات با نمایندگی سازمان ملل در بغداد در زمینه دستکاری آرای شهروندان هماهنگی دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "احمد الحیانی" در این باره گفت: نتایج انتخابات مردود است و 35 درصد شرکت کنندگان در انتخابات، نتایج آن را مردود می دانند و ابطال نتایج به یک خواسته مردمی تبدیل شده است.

الحیانی افزود: چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه، در زمینه تغییر نتایج انتخابات، به کمیسیون امیدوار نیستند. به ویژه اینکه بین این نهاد و نمایندگی سازمان ملل در بغداد درباره دستکاری و تغییر نتایج، هماهنگی وجود دارد و از سوی دیگر، کمیسیون همه اعتراضات ارائه شده از سوی جریانات سیاسی را مورد بررسی قرار نداده است.

عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: کانون وکلای عراق، به قانون انتخابات اعتراض کرده است. اما این امر، نادیده گرفته شد و کمیسیون انتخابات بدون توجه به این موضوع، اقدام به اعلام نتایج نهایی کرد. از سوی دیگر، در زمینه بررسی شکایت های مطرح شده علیه نتایج نیز براساس قانون عمل نمی کند.

احمد الحیانی خاطرنشان کرد: قانون انتخابات، بخش های فراوانی از آن به ویژه در بخش مربوط به مدیران پست های اجرایی و سهمیه ویژه زنان برخلاف اصول قانونی است.

کد خبر 22530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha