هشدار عضو ائتلاف فتح: کمیسیون انتخابات باعث خشم گستردە مردمی می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح درباره "خشم گسترده مردمی" به دلیل اصرار کمیسیون انتخابات عراق بر نتایج پارلمانی زودهنگام این کشور، بدون افشای عملیات تقلب و دستکاری نتایج هشدار داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "محمود الحیالی" در این باره گفت: اصرار بر ادامه اعلام نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام براساس عملیات تقلب و دستکاری نتایج، به چالش طلبیدن آشکار اراده اکثریت مردم و همچنین تحصن کنندگان و معترضان در ورودی های منطقه سبز عراق و سایر شهرهاست.

الحیالی افزود: اصرار کمیسیون بر ادامه تأیید این نتایج ساختگی، باعث انفجار خشم گسترده مردم خواهد شد. به همین دلیل این احتمال مطرح است که اعتراضات مردمی گسترده ای در مخالفت با به سرقت بردن آرای شهروندان آغاز شود.

عضو ارشد ائتلاف فتح تصریح کرد: معترضان نمی توانند بدون دستیابی به خواسته هایشان که در راه آن، بر اثر سرکوب، جان شماری از عزیزانشان را فدا کرده اند از فعالیت هایشات دست بردارند.

یادآور می شود روز گذشته کمیسیون انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی عراق را اعلام کرد که براساس آن جریان صدر، 73 کرسی، ائتلاف تقدم به رهبری محمد حلبوسی 37 کرسی و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی به 33 کرسی دستی یافته اند.

چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه که ائتلاف فتح نیز در آن عضویت دارد روز گذشته با صدور بیانیه ای، مخالفتش با نتایج انتخابات را اعلام و تأکید کرد: کمیسیون انتخابات اعتراضات ارائه شده را به صورت جدی مورد بررسی قرار نداده است و شکایت مطرح شده در دادگاه عالی فدرال برای لغو انتخابات را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 22446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha