ادامه تماس وزارت پیشمرگ با وزارت دفاع عراق برای تشکیل 4 اتاق مشترک در کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس ستاد مشترک نیروهای پیشمرگ تأکید کرد گفتگوها با وزارت دفاع عراق همچنان ادامه دارد و به هیچ وجه متوقف نشده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، سرلشکر قهرمان کمال در این باره گفت: توافق بین نیروهای پیشمرگ و وزارت دفاع عراق برای تشکیل 4 اتاق مشترک در استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه همچنان ادامه دارد و طرفین مناطقی را که این اتاق ها در آنها تشکیل می شود مشخص کرده اند و در انتظار انجام اقدامات فنی برای اجرای عملی آن هستیم.

این مقام وزارت پیشمرگ افزود: تشکیل اتاق های مشترک هیچ ارتباطی به توافق شنگال ندارد و به دلیل حساسیت اوضاع و وخامت اوضاع امنیتی در کرکوک، اطراف خانقین، شنگال و سایر مناطق، باید در اجرای این توافقات تسریع شود.

یادآور می شود ناظم الشمری نایب رئیس جبهه عربی کرکوک، اخیرا در یک گفتگوی مطبوعاتی تصریح کرده بود: تشکیل اتاق های هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی مردود است. زیرا زمینه ساز بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک و مناطق مورد اختلاف خواهد بود.

فوزی اکرم ترزی سیاستمدار ترکمان نیز با اعلام مخالفت ترکمان ها با تشکیل این اتاق های مشترک تصریح کرد: ترکمان ها به عنوان سومین قومیت کرکوک با هر گونه تلاشی برای بازگشت نیروهای پیشمرگ به این استان مخالف هستند و این اقدام به زیان عملیات اجرای قانون (اخراج نیروهای پیشمرگ از مناطق مورد مناقشه در سال 2017) خواهد بود.

کد خبر 224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha