سقوط لیر: هر دلار به 12.48 لیر رسید

سرویس ترکیه - پس از اعلام آغاز جنگ اقتصادی از سوی اردوغان لیر ترکیه یک بار دیگر به پایین ترین نرخ خود در طول تاریخ سقوط کرد.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر «آغاز جنگ برای استقلال اقتصادی»، لیر ترکیه برای چندمین بار در هفته جاری به پایین ترین ارزش تاریخی خود سقوط کرد. این موضوع در مطبوعات جهان بازتاب گسترده ای یافت.

پس از سخنان شب گذشته اردوغان درباره اقتصاد و کاهش نرخ بهره در ترکیه، قیمت دلر آمریکا با نوسانات شدید به 12.48 لیر افزایش یافت. حوالی ظهر امروز قیمت یورو به بالای 14 لیر رسید.

روزنامه فایننشیال تایمز چاپ انگلیس با انتشار این خبر نوشت: پس از اعلام آغاز جنگ اقتصادی از سوی اردوغان لیر ترکیه به بی ارزش ترین دوران تاریخی خود سقوط کرد. ارزش لیر ترکیه در ماه اخیر به یک پنجم نسبت به ماه پیش سقوط کرده است. همچنین در سال جاری ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار 30 درصد کاهش داشته است.

اردوغان با بیان این که در برابر فرصت طلبان اقتصادی جهان که خواستار افزایش نرخ بهره هستند سر تسلیم فرود نخواهیم آورد، گفته بود: «حکومت برای تشویق سرمایه گذاری، تولید، صادرات و اشتغال زایی، رشد اقتصادی را در اولویت قرار می دهد.»

کد خبر 21880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha