کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌های آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تعداد متخصصین استخدامی و ثابت در شهرستان‌ها کم است.

به گزارش کردپرس، ابراهیم حسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیاز نیروهای متخصص شهرستان‌ها از طریق نیروهای طرحی یا ضریب K که هر سال فارغ التحصیل و از طریق وزارت به استان‌ها و دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: طی سالیان گذشته به طور معمول هر سال بین ۸۰ الی ۹۵ نفر متخصص به استان اختصاص داده شده است و این نیروها عمدتاً در شهرستان‌ها به کارگیری شده‌اند، امسال هم امیدواریم که در همین حد بر اساس توافق با وزارتخانه، تخصیص‌های لازم انجام شود.

حسنی از تعهد ۲ ساله نیروهای طرحی به سیستم خبر داد و افزود: نیروهای شهرستان‌های مختلف به واسطه اعمال ضریب، مدت خدمتشان از ۲۴ ماهه به ۱۹ یا ۲۰ ماه کاهش پیدا می‌کند، لذا نیروی توزیع شده در آبان ماه امسال، با احتساب ضریب به جای ۲ سال ۲۰ ماه خدمت می‌کند، در نتیجه به جای اتمام خدمت نیروی مذکور در مهر یا آبان این نیرو در اردیبهشت یا خرداد ترخیص می‌شود و این چند ماه را ما در شهرستان‌ها با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

او بیان کرد: پیش از تأمین جایگزین، طرح این نیروها به اتمام می‌رسد و شایان ذکر است در اکثر شهرستان‌ها و در رشته‌های اصلی نفر جایگزین وجود دارد، ولی ادامه پوشش کارهای بیمارستان برای ۳۰ روز کامل، توسط یک نفر مشکل است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با روش‌هایی همچون استفاده از دستیاران طرح یک ماهه یا تأمین نیرو از سایر مراکز، تلاش شده است که این مسئله حل شود.

حسنی گفت: به نیروهای فارغ التحصیل امسال، از ۱۰ تا ۲۰ آبان ماه فرصت ثبت نام در سامانه داده شده و اوایل آذر این تقسیم کار انجام و این نیروها در شهرستان‌ها شروع به کار می‌کنند، همچنین در خصوص کمبود متخصص در بعضی از رشته‌ها و با عنایت به نبود تمام تخصص‌ها در شهرستان‌های کوچک، این مهم به بیمارستان‌های مرکزی ارجاع داده شده است.

کد خبر 21805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha