امسال ۴۱ مورد حادثه مربوط به گاز در کردستان روی داد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ مورد حادثه انفجار و خفگی ناشی از استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز در استان روی داده است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: از این ۴۱ حادثه، ۴۰ مورد آن مربوط به انفجار و آتش سوزی و یک مورد نیز گازگرفتگی بوده و در مجموع 5 نفر بر اثر این حوادث، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از گازگرفتگی به دلیل نصب اشتباه دودکش و استفاده ناایمن از آن است، افزود: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی، غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز، از دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به اشتباه برخی مشترکان مبنی بر استفاده از بخاری‌ گازسوز بدون دودکش در منزل اشاره و اظهار کرد: هیچ وسیله گازسوزی نباید بدون دودکش باشد، چرا که گاز مونواکسید کربن به راحتی در محل سکونت پخش شده و باعث ایجاد مسمومیت و خفگی می‌شود.

فعله گری عدم آگاهی و استفاده نادرست از وسایل گازسوز را مهمترین عامل بروز این اتفاقات عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد موارد خفگی ناشی از استفاده از دودکش نامناسب و مسدود شدن است.

وی با بیان اینکه مسیر دودکش باید از داخل دیوار عبور کرده باشد، یادآور شد: دودکش باید یک متر از کف پشت بام ارتفاع داشته باشد و حتما از کلاهک اچ (H) مانند برای آن استفاده شود.

کد خبر 21756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha