تلاش اقلیم کردستان برای ایجاد لابی از طریق نمایندگان پارلمان انگلیس

سرویس جهان- بر اساس گزرش سرویس جهانی بی بی سی، دولت اقلیم کردستان سالانه هزاران پوند هزینه سفر سیاستمداران انگلیس از جمله اعضای گروه پارلمانی آل پارتی این کشور به اقلیم کردستان را پرداخت کرده است.

به گزارش کردپرس، سرویس جهانی بی بی سی در تحیق خود پیرامون آنچه شغل دوم نمایندگان پارلمان انگلیس خوانده، از ارتباط غیرمعمول برخی از نمایندگان این کشور با برخی کشورها و مناطق جهان از جمله اقلیم کردستان خبر داده و آن رسوایی خوانده است.

این شبکه خبری از تامین هزینه سفرهای مکرر اعضای گروه پارلمانی انگلیس موسوم به آل پارتی به اقلیم کردستان از سوی دولت اقلیم کردستان خبر داده است. بی بی سی گفته است اقلیم کردستان از سال 2014 بارها اعضای این گروه پارلمانی انگلیس را به اقلیم کردستان دعوت کرده و هزاران پوند هزینه سفرهای این گروه به اقلیم کردستان را پرداخت کرده است. این مسئله شائبه ارتباطات خارج سازمانی سیاستمداران انگلیس از جمله نمایندگان پارلمان این کشور را ایجاد کرده است.

با این حال، گروه پارلمانی آل پارتی پارلمان انگلیس که اعضای آن بارها به اقلیم کردستان سفر کرده اند هدف از این سفرها را تحکیم دوستی و تفاهم میان اقلیم کردستان و انگلیس عنوان کرده اند.

اعضای گروه پارلمانی آل پارتی پارلمان انگلیس در سفرهای خود به اقلیم کردستان با مقامات ارشد این منطقه دیدار و گفتگو کرده اند. بر اساس این گزارش، هزینه سفر این افراد به اقلیم کردستان یا به طور مستقیم از سوی دولت اقلیم کردستان پرداخت شده و یا از طریق شرکتهایی تامین شده که با مقامات ارشد حکومت اقلیم کردستان ارتباط دارند.

بی بی سی ادعا کرده است که شرکت خصوصی کارگروپ در اقلیم کردستان، از سال 2016 حدود 200 هزار پوند به این گروه پارلمانی در پارلمان انگلیس پرداخت کرده است.

آل پارتی ایجاد هر گونه ارتباط غیرمعمول از طریق این پراخت ها از سوی اقلیم کردستان را رد کرده است.

کد خبر 21671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha