تظاهرات هزاران کارگر علیه حکومت ترکیه

سرویس ترکیه - هزاران تن از کارگران ترکیه در اعتراض به سیاست های اقتصادی حکومت، خواستار استعفای آن شدند.

به گزارش کردپرس، هزاران تن از کارگران امروز با فراخوان کنفدراسیون اتحادیه کارگران انقلابی (DİSK) در میدان جمهوریت ازمیر تجمع کرده و علیه سیاست های اقتصادی حکومت که سبب تضعیف فرودستان جامعه شده اعتراض کردند.

بنا بر گزارش جمهوریت، در یک حرکت جمعی هزاران کارگر از نقاط مختلف به ازمیر رفته و در راهپیمایی اعتراضی علیه حکومت شرکت کردند. این کارگران با شعارهای «بودجه را به مردم بدهید نه به دزدها، ما خواهان زندگی انسانی هستیم، ما برده نیستیم، حکومت استعفا»، خواهان استعفای حکومت شدند.

ممیش ساری نماینده DİSK در منطقه اژه ترکیه، با سخنرانی در این تجمع از اتحادیه های کارگری خواست تا سکوت خود را بشکنند و مطالبات به حق کارگران را به گوش همگان برسانند.

ساری گفت: «پول های ما در برابر افزایش تصاعدی قیمت ها تبدیل به "پولک" شده اند. در حالی که میلیون ها بیکار در جامعه وجود دارد حکومت از دهان ما می گیرد و به رؤسا می دهد.»

او در آخر گفت: «این زمستان، زمستانی سیاه خواهد بود، یا برای کارگران، یا برای حکومتی که چشم و گوش خود را بر اعتراض ما بسته است.»

گفتنی است در پی کاهش خودسرانه نرخ بهره از سوی رحب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز هر دلار آمریکا با جهشی یکباره به مرز 11.50 لیر رسید.

کد خبر 21548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha