معلق شدن طرح حمله ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- دو نشریه به نقل از دیپلمات های ترکیه ای ادعا کرده اند دولت ترکیه فعلا طرح عملیات نظامی جدید خود علیه کردهای سوریه را ملعق کرده است.

به گزارش کردپرس با توجه به تهدیدهای مداوم دولت ترکیه علیه کردهای سوریه طی چند ماه گذشته، انتظار می رفت عملیات نظامی جدیدی علیه نیروهای کرد سوریه انجام شود اما در حال حاضر هم از حجم تهدیدهای دولت ترکیه علیه کردهای سوریه کاسته شده و هم میزان درگیری های معمول میان نیروهای کرد سوریه و شورشیان تحت حمایت ترکیه کاهش یافته است.

دو نشریه به نام های نیو عرب و سیریان آبزرور به نقل از دیپلمات های ترک گزارش دادند که ترکیه در حال حاضر قصدی برای حمله به کردهای سوریه ندارد و عملیات جدید علیه کردها در شمال و شمال شرق سوریه فعلا منتفی است.

منابع دیپلماتیک به این نشریه گفته اند با وجود تبلیغات رسانه های طرفدار دولت ترکیه مبنی بر حتمی بودن عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه، دولت ترکیه فعلا قصد انجام عملیات نظامی جدید در سوریه را ندارد.

رسانه های غربی علت انجام نشدن عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه را مخالفت آمریکا و روسیه با آن عنوان کرده اند.

مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای کرد سوریه اخیرا در مصاحبه با المانیتور گفته بود که هم روسیه و هم آمریکا مخالفت خود را با دخالت نطامی جدید ترکیه در سوریه به آنکارا اعلام کرده است و احتمالی کمی نسبت به عملی شدن تهدیدهای ترکیه وجود دارد.

کد خبر 21485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha