گفتگوی نچیروان بارزانی و برهم صالح درباره تشکیل دولت آینده عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار میان رئیس اقلیم کردستان و رئیس جمهور عراق موضوع تشکیل دولت جدید عراق و حفظ ثبات در این کشور، مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، امروز چهارشنبه 26 آبان / 17 نوامبر در اربیل، با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف اعلام کردند که باید همگان در عراق در راستای ایجاد ثبات و تشکیل دولتی خدمتگذار و پاسخگو که مطالبات شهروندان را اجرا کند و پروسه سیاسی کشور را در مسیر درست خود به پیش ببرد، تلاش کنند.

وضعیت عراق به ویژه پس از برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس این کشور، نتایج انتخابات، مقابله با تهدید ترور و داعش، تحولات منطقه و روابط اربیل و بغداد و راهکارهای حل مشکلات، از موضوعات مورد بحث در این دیدار عنوان شده است.

بارزانی و برهم صالح تاکید کردند که باید همه احزاب و جریان های عراقی در گذر از مشکلات و چالش های پیش روی این کشور همکاری کنند.

رئیس اقلیم کردستان با انتشار تصاویر این دیدار، از دیدار با برهم صالح ابراز خوشحالی و اعلام کرده که با وی در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی گفتگو کرده است.

کد خبر 21475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha