جانمایی ۶۸ پایگاه راهداری زمستانی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جانمایی ۶۸ پایگاه راهداری زمستانی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ راهدارخانه بین‌راهی ثابت، ۱۵ راهدارخانه مرکزی و ۲۳ راهدارخانه نیز سیار هستند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ارسلان شکری، با اشاره به وجود ۱۲ هزار کیلومتر راه در استان، گفت: هم‌اکنون چند راهدارخانه بین‌راهی بسیار مهم در استان فعال هستند، که راهدارخانه‌های گردنه قوشچی و سِرُو از آن جمله اند.

او ادامه داد: هم‌اکنون راهدارخانه‌های ترکیبی مستقر و فعال هستند و آمادگی کامل برای ارائه خدمات در هنگام بارش‌ها را دارند. ضمن اینکه معمولا راهدارخانه‌های ترکیبی با حضور پلیس راه، هلال احمر و اداره راه نیز در نقاط حساس قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی همچنین به آماده‌باش حدود ۹۰۰ نفر در بخش‌های پشتیبانی، ستاد و شهرستان‌ها برای راهداری زمستانی امسال خبر داد و تصریح کرد: ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای راهداری زمستانی تجهیز و ترمیم شده‌اند.

او درباره وضعیت ناوگان راهداری آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: ناوگان راهداری استان نیز وضعیتی مشابه سایر استان‌های کشور دارد به‌گونه‌ای که عمر متوسط ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین راهداری استان بیش از ۲۵ سال است.

شکری با بیان اینکه باتوجه‌ به محدودیت منابع اعتباری امکان جایگزینی ماشین‌آلات جدید وجود ندارد، گفت: خرید ماشین‌آلات بسیار کم است به‌گونه‌ای که در طول دو، سه سال برای هر اداره کل یک تا دو دستگاه از تولیدات داخلی یا مشترک تهیه شده است و بیشتر اقدام به تعمیر دستگاه‌ها می‌شود.

او همچنین درباره آمادگی زمستانی ناوگان حمل‌ونقل و مسافری عمومی در زمستان پیش‌رو نیز گفت: در این زمینه جلساتی با پلیس راه برگزار شده است تا در مواقع ضروری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوان به خوبی مسئله را مدیریت کرد و اگر نیاز به مسدود کردن محوری باشد، در سریع‌ترین زمان این کار انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی همچنین تامین سالانه ۱۰ هزار تن نمک را برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها از دیگر اقدامات این اداره‌کل بیان کرد و گفت:‌ در کنار تامین نمک، معمولا ۳۰ تا ۵۰ هزار تن نیز شن و ماسه تهیه می‌‌شود؛ هم‌اکنون عمده نمک و شن‌ و ماسه به راهدارخانه‌های استان منتقل شده است و در حال تکمیل این پروسه هستیم.

او همچنین به وجود ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۳۴ دستگاه از این دوربین‌ها در گردنه‌های استان جانمایی شده‌اند.

شکری با بیان اینکه در راه‌های اصلی استان حدود ۶۰۰ کیلومتر گردنه وجود دارد، تصریح کرد: از طریق دوربین‌های نظارت تصویری نقاط حساس به‌ویژه در فصل بارش‌ها پایش می‌شود.

کد خبر 21446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha