دست ترکیه برای همه رو شده است

سرویس سوریه-دبیر حزب وحدت دموکراتیک کُرد در سوریه، گفت:ملاحظات طرف‌های آمریکایی و روسی در مورد پرونده سوریه، ترکیه را وادار کرد که در شرایط کنونی از انجام یک اقدام نظامی پرهزینه در شمال سوریه خودداری کند.

به گزارش کُردپرس، محی الدین شیخ علی، دبیر کل حزب وحدت دموکراتیک کُرد در سوریه، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه گفت:تهدیدات مستمر ترکیه علیه مناطق شمال شرق سوریه در اصل موجودیت کُردها را هدف قرار می‌دهد که امروز در چارچوب اداره خودمختار و سوریه دموکراتیک تجسم یافته‌اند.

شیخ علی، افزود: پس از ده سال، دیگر استدلال‌ها و سیاست‌های ترکیه و اهدافش در قبال سوریه برای ناظران پوشیده نیست.

پس از حدود یک ماه تهدید، آنکارا عملیات نظامی علیه مناطق شمال شرق سوریه را در نتیجه امتناع روسیه و آمریکا و عدم توافق در این زمینه متوقف کرد.

منابع دیپلماتیک آگاه ترکیه پیشتر به العربی الجدید در مورد عملیات نظامی مورد انتظار ترکیه در مناطق جدیدی در سوریه گفته بودند.

به گفته این منابع، فشار رسانه‌ای ترکیه برای اجرای عملیات نظامی در منطقه همچنان ادامه دارد و ارتش ترکیه آماده است تا با توجه به نیاز میدانی، هرگونه اقدام نظامی در آینده را اجرا و برنامه‌ریزی کند.

به گفته این منابع، در حال حاضر امکان اقدام نظامی مستقیم وجود ندارد و آنکارا فعلاً عملیات را متوقف کرده است.

این سیاستمدار کُرد گفت: ملاحظات طرف‌های آمریکایی و روسی در مورد پرونده سوریه و سایر پرونده‌ها، ترکیه را وادار کرد که منتظر بماند و در شرایط کنونی از انجام یک اقدام نظامی پرهزینه در سوریه خودداری کند.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که ترکیه به تشدید استفاده از اعتراض و ترور به عنوان جایگزینی برای تهاجم و اشغال پرهزینه اراضی و دیگر مناطق شمال سوریه ادامه خواهد داد.

با این سیاست، ترکیه قصد دارد نیروهای دموکراتیک سوریه را تضعیف کند و نیروهای امنیتی داخلی را سرگرم کند تا باعث هرج و مرج امنیتی شود و داعش از خلا امنیتی استفاده کند.

در پایان ماه گذشته، شورای اجرایی منطقه فرات، وابسته به اداره خودمختار، ائتلاف بین المللی و روسیه را مسئول حملات ترکیه که منطقه کوبانی در شمال سوریه را هدف قرار داد، دانست.

در بیست و سوم همین ماه و برای دومین بار در کمتر از یک هفته، پهپادهای ترکیه یک خودروی غیرنظامی را در شهر کوبانی هدف قرار دادند.

در آن زمان، این دو حمله منجر به کشته شدن دو غیرنظامی و سه تن از نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

در بیست و سوم مردادماه گذشته، یک پهپاد یک خودروی نظامی را در روستای هیمو در حومه غربی قامشلی هدف قرار داد که منجر به مجروح شدن چند نفر شد.

یک هفته پیش از آن، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه یک خودروی دیگر اداره خودمختار را در جاده قامشلی - آمودا در نزدیکی سه راهی علی فارو هدف قرار داد و یکی از فرماندهان یگان‌های حفاظت خلق را به قتل رساند.

کد خبر 21445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha