اختیارات استانداران افزایش یابد

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که افزایش اختیارات استانداران بستر خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی با اشاره به ضرورت افزایش اختیار به استانداران، گفت: نظام بروکراسی بسیار طولانی و پیچیده از مشکلات کشور است که در بستر خدمتگذاری بر مردم اثر منفی گذاشته، از گذشته تا کنون دغدغه نمایندگان این بوده که فضا و بستر خدمت را برای مدیران میدانی فراهم کند و این کار با تعاملات بیشتر بین دولت و مجلس دنبال می شود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس ادامه داد: مدیران بدون اختیار و برنامه نمی توانند موفق باشند، مخصوصا اکنون جنگ موزاییکی به موفقیت های بیشتری دست یافته، چرا که در این جنگ مدیران و میدان داران بدون توجه به فرمانده ای واحد، مسیر را در چارچوب آرمانی که برای آن ترسیم شده طی می کنند؛ بنابراین معتقدم تفویض اختیار به استانداران و در میدان عمل بودن مبتنی بر روحیه جهادی می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

وی اظهار داشت: در حوزه های انتخابیه با اشراف اطلاعاتی که مدیران دارند و تعاملاتی که با منطقه وجود دارد بسیاری از کارها قابل حل است، اخیرا دولت اختیار استانداران مناطق مرزی را افزایش داده و ارتباط بین استاندار و مقامات مرزی کشورهای همسایه برقرار شده که اثر بسیاری بر توسعه مناطق مرزی داشته است.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر شعاع تفویض اختیار گسترش یابد و سایر استانداران نیز اختیار بیشتری داشته باشند و به مدیران محلی اجازه تصمیم گیری داده شود، با هم افزایی توانمندی ها بستر خدمت بیشتر به مردم فراهم می شود.

کد خبر 21401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha