جغرافیایی به نام کردستان وجود ندارد/ترکیه از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی را در عملیات نظامی اقلیم کردستان تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در نشست کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس گزارش های منتشر شده درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی را در عملیات نظامی اقلیم کردستان تکذیب کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه تولای حاتم اوغولاری نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از آدانا، در سخنانی توجه اعضای شرکت کننده در نشست را به استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان جلب کرد. او با اشاره به ادعاهایی که درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان وجود دارد گفت: «با توجه به این که ترکیه در سال 1999 توافقنامه منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را امضا کرده است باید در این زمینه حساس باشد و باید تحقیقات لازم در این زمینه صورت پذیرد.»

او همچنین با اشاره به گزارش های سازمان ملل و دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: «گزارش هایی درباره جنایت های جنگی مانند قتل های فجیع، ربودن زنان و فروش زنان در بازارهای مناطقی که نیروهای مسلح در آن مستقر هستند، وجود دارد.»

سخنان نماینده HDP باعث رنجش خاطر خلوصی آکار و جودت ییلماز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شد. آکار در پاسخ به حاتم اوغولاری گفت: «نه در ترکیه و نه در هیچ کجای دنیا جغرافیایی به نام کردستان وجود ندارد.» پس از این گارو پایلان نماینده دیگر HDP پرسید: «یعنی در عراق نیز کردستان عراق وجود ندارد؟» با این حال آکار پرسش او را بی پاسخ گذاشت.

آکار در پاسخ به پرسش در مورد استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی گفت: «در نیروهای مسلح ترکیه هرگز و به طور مطلق استفاده از سلاح شیمیایی وجود ندارد. چنین چیزی واقعیت ندارد. این ادعاها هر چند وقت یک بار مطرح می شوند تا به مبارزه ترکیه با تروریسم آسیب زده شود.»

کد خبر 21399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha