حمله نژادپرستانه به ساختمان HDP در اورفا

سرویس ترکیه - سه عضو گروه نژادپرست اولکو اوجاقلاری به ساختمان HDP در اورفا حمله کرده و نشان گروه خود را روی دیوار کشیدند.

به گزارش کردپرس، سه تن از اعضای گروه ملی گرای افراطی «اولکو اوجاقلاری» در ساعت 2 و نیم بامداد دوشنبه به ساختمان استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اورفا، حمله کردند و پس از تلاش ناموفق برای شکستن در، با رنگ روی دیوار نشان اولکو اوجاقلاری را کشیدند.

به نوشته مزوپوتامیا، تصاویر این سه نفر در دوربین های مداربسته نشان می دهد که مدتی برای شکستن در تلاش کرده اند. چیغدم قاراکچیلی رئیس مشترک این حزب در اورفا، اعلام کرد که کارمندان حزب که هر روز ساعت 7 و نیم بامداد در را باز می کنند متوجه آثار حمله به این ساختمان شدند. او گفت: «این ساختمان در تمام طول شبانه روز تحت کنترل پلیس قرار دارد. با این همه معلوم نیست چگونه سه نفر می آیند و مدتی جلوی ساختمان ایستاده و برای شکستن در تلاش می کنند. آنها این جرأت را از کجا به دست می آورند؟»

قاراکچیلی خطاب به حمله کنندگان گفت: «می آیبد حمله می کنید، رو به دوربین شعار می دهید، روی دیوار علامت نژادپرستانه می کشید. با این کارها تنها باعث افزایش مبارزه ما می شوید. ما از شما نمی ترسیم و تسلیم نمی شویم و تا آخر در برابر حمله های شما مقاومت می کنیم.»

اعضای حزب با شکایت به دادسرای اورفا خواستار یافتن حمله کنندگان به ساختمان حزب شدند.

اولکو اوجاقلاری یا گرگ های خاکستری (بزقورت) یک سازمان راست افراطی متشکل از ملی گرایان پان ترک است که در کشورهای ترک زبان فعالیت دارد. فعالیت های این گروه در برخی از کشورها مانند فرانسه ممنوع است. پیش تر نیز یکی از افرادی که در آتش سوزی جنگل های ماناوگات نقش داشت و از سوی پلیس بازداشت شد، عضو رسمی این گروه بود. با این همه معمولا جرایم مربوط به این گروه از سوی رسانه های ترکیه منتشر نمی شوند.

کد خبر 21334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha