درخواست HDP برای تحقیق درباره استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها با محکوم کردن جنگ افروزی علیه شمال و شرق سوریه و اقلیم کردستان خواستار تحقیق درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی شد.

به گزارش کردپرس، شورای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با صدور بیانیه ای خواستار تحقیق درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان شد. HDP در این بیانیه با اشاره به حمله های ترکیه به شمال و شرق سوریه و اقلیم کردستان گفت: حکومت ترکیه به دنبال انسان زدایی از جغرافیای کردستان است.

بر اساس گزارش سایت رسمی این حزب، شورای HDP با صدور بیانیه نهایی نشست 11 - 12 نوامبر اعلام کرد: «بر اثر حمله های متعدد به شمال و شرق سوریه و اقلیم کردستان بسیاری از مردم ساکن در این سرزمین ها قربانی شده اند. ترکیه می خواهد با این حملات جغرافیای کُردی را خالی از سکنه کند. ما بار دیگر انواع حمله و اشغالگری علیه کردستان سوریه به ویژه حمله به غیر نظامیان را محکوم می کنیم. همچنین باید ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی - که جنایت جنگی محسوب می شود - در عملیات نظامی علیه خاک اقلیم کردستان به طور جدی از سوی مدیریت منطقه مورد بررسی قرار گیرد.»

شورای HDP درباره وقوع حوادث اخیر در مرز لهستان و بلاروس برای پناهجویان کُرد نوشت: «سختی ها و رنج مردمی که به دلیل سیاست های جنگ افروزانه ترکیه در منطقه وطن خود را ترک کرده و پناهنده شدند، بار دیگر هزینه جنگ افروزی را برای مردم آشکار کرد.»

شورای HDP با انتقاد از لایحه بودجه سال 2022 اعلام کرد: «این بودجه که با مالیات های نا عادلانه از مردم جمع آوری می شود و صرف لابی های اسلحه و ثروتمند تر کردن شرکت های نزدیک به کاخ ریاست جمهوری می شود، هر روز بیش از پیش باعث ایجاد فقر، نا برابری، و جنایت های محل کار می شود.»

شورای HDP در بخش دیگری از این بیانیه از مردم، سازمان های غیر دولتی و نیروهای دموکراتیک که خواهان اتحاد و شکستن سکوت جامعه هستند برای ایجاد صلح، دموکراسی و شهروندی برابر دعوت کرد.

شورای HDP با اشاره به دادگاه انحلال کوبانی نیز اعلام کرد: «بهای آن هر چه باشد ما باز هم از HDP دفاع خواهیم کرد و از پا نخواهیم نشست.»

کد خبر 21212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha