کشف 13 قلم اشیای تاریخی مربوط به دوران مادها و ماناها در دیواندره

سرویس کردستان - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از کشف اتفاقی 13 قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوران مادها و ماناها در شهرستان دیواندره خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رسول مرادی گفت: براساس گزارش یکی از دوستداران میراث فرهنگی در روستای مره‌دره از توابع شهرستان دیواندره مبنی بر اینکه در حین شخم‌زدن زمین کشاورزی به تعدادی اشیاء تاریخی برخورده، پس از دریافت این گزارش کارشناسان و یگان حفاظت به محل اعزام و صحت این موضوع تایید و اشیاء تاریخی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بررسی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: این اشیاء شامل کوزه کوچک سفالی، چندین شی مفرغی و سنگی بوده که به منظور مستندنگاری و سایر مباحث کارشناسی در حال بررسی بیشتر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: بدون شک همکاری عابد قادری و کریم صادقی راننده و کشاورز دلسوز، فرهنگ دوست و عاشق تاریخ استان کردستان در این امر انکار ناپذیر بوده که شایسته است از همین طریق از این مردان نیک‌اندیش کردستانی تشکر کنم.

سرهنگ مرادی بیان کرد: جای بسی خرسندی است که مردم با فرهنگ روستای مره‌دره را به بعنوان پیش‌گامان و حافظان تاریخ این منطقه و کردستان به تمامی مردم کشور معرفی نمایم و از سایر عزیزان هم‌استانی بخواهم در این‌گونه حرکت‌ها پیش قدم باشند.

کد خبر 21039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha