پرسش نماینده HDP از وزیر خارجه ترکیه درباره جنایات نیروهای تحت امر ترکیه در عفرین

سرویس ترکیه - نماینده HDP از چاووش اوغلو درباره جنایت های جنگی نیروهای تحت امر ترکیه در عفرین پرسید.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار گزارش های پی در پی از خشونت علیه زنان در عفرین توسط نیروهای نظامی تحت امر ترکیه، فلکناز اوجا، نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با ارائه یک پرسش پارلمانی به ریاست مجلس، از مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خواست تا در مورد جنایت های گروه های شبه نظامی تحت امر ترکیه علیه زنان عفرینی پاسخ دهد.

اوجا در این پرسش پارلمانی از چاووش اوغلو پرسید:

«چند زن از مارس 2018 تا کنون در عفرین ربوده و ناپدید شده اند؟ سرنوشت زنان زندانی گروه های تحت حمایت ترکیه چه خواهد شد؟

آیا برنامه ای برای پیشگیری از کشتار و رفتار غیرانسانی با زنان در عفرین دارید؟

آیا کاری برای یافتن و تحویل زنان و دختران ربوده شده توسط گروه های مسلح تحت امرتان، و تحویل این زنان و دختران به خانواده هایشان کرده اید؟

آیا تحقیقات مؤثری درباره جنایات جنگی و جنایات علیه زنان که بیش از 3 سال است توسط نیروهای تحت امر شما در حال رخ دادن است، در گزارش های بین المللی نیز منعکس شده است، انجام داده اید؟ آیا برخورد قانونی با مسئولان این فجایع صورت گرفته است؟ اگر نه دلیلش چیست؟ آیا اقدامی انجام خواهد شد؟

آیا با کسانی که مرتکب جنایاتی مانند غارت مردم، آدم ربایی و شکنجه و تجاوز در عفرین شده اند، برخورد قانونی داشته اید و خواهید داشت؟»

لازم به ذکر است، بر اساس بیانیه اخیر سازمان‌های مردم نهاد عفرین، بین 18 مارس 2018 تا 25 اکتبر 2021، هشتاد و چهار زن در این شهر به قتل رسیده‌اند. 6 زن بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند و 71 زن قربانی تجاوز جنسی شده اند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ترکیه و هیچ مقام مسئول دیگری هنوز درباره این موضوع پاسخی نداده است.

کد خبر 20986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha