غرب همواره در برابر حملات شیمیایی به کردها سکوت کرده است

سرویس جهان- سازمان رسانه ای اوپن دموکراسی با اشاره به این که سازمان های بین المللی متمرکز در غرب از تحقیق درباره استفاده ترکیه از سلاح شیمایی در اقلیم کردستان خودداری می کنند نوشت: غرب همواره در برابر حمله شیمیایی به کردها سکوت کرده است.

به گزارش کردپرس، دهها نهاد و حزب کردی در نامه ها و یادداشت هایی که به سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی ارائه کرده اند، خواستار تحقیق در مورد استفاده ترکیه از سلاح های ممنوع و شیمیایی در عملیات هایی نظامی این کشور در خاک اقلیم کردستان شده اند که به بهانه مقابله با پ.ک.ک انجام می شود.

اما سازمان رسانه ای مستقل اوپن دموکراسی که بیشتر به زوایای پنهان سیاست در غرب می پردازد، بر این باور است که کردها نمی توانند سازمان های بین المللی را که بیشتر آنها وابسته به غرب هستند، وادار کنند در مورد استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی در اقلیم کردستان تحقیق کنند.

این سازمان در مقاله ای که امروز در وبسایت خود منتشر کرده، کردها را -از قربانیان حلبچه گرفته تا قربانیان جنگ ترکیه در عفرین و سری کانی در سوریه- قربانیان تاریخی سلاح شیمیایی ساخت غرب دانسته است.

اوپن دموکراسی یادآوری کرده است کردهای عراق در سال 1988 قربانی حملات شیمیایی رژِم صدام حسین شدند اما غرب مدت زمان زیادی از تایید و تقبیح این اقدام خودداری کرد که یکی از آنها آمریکا بود که خود را متحد کردها می داند.

این نشریه مستقل یادآوری کرده است که ترکیه در حملات سال های 2018 و 2019 خود به مناطق کردنشین عفرین و سری کانی در سوریه، از سلاح های ممنوعه علیه کردها استفاده کرد اما سازمان های بین المللی هیچ گاه به صورت جدی به این مسئله نپرداختند.

اوپن دموکراسی شکایت کردها از ترکیه نزد سازمان هایی بین المللی، به خاطر استفاده این کشور از سلاح های ممنوعه در جنگ علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان را تازه ترین مورد از پناه بردن ترکیه به سلاح های ممنوعه علیه کردها عنوان کرده است.

این نشریه با اشاره به این که ترکیه عضو ناتوست و کشورهای غربی عضو ناتو معمولا در برابر تخلفات ترکیه چشم پوشی می کنند، نسبت به اقدام جدی غرب و سازمان های بین المللی در پرداختن به مسئله استفاده ترکیه از سلاح شیمایی در اقلیم کردستان ابراز تردید کرده است.

کد خبر 20587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha