واکنش کمسیون انتخابات عراق به فراخوان ها برای بازشماری دستی کامل آرا

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کمیسیون عالی انتخابات عراق به درخواست ها برای بازشماری دستی کامل آرا واکنش نشان داد و تأکید کرد این موضوع جزو اختیارات کمیسیون نیست.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، نبراس ابوسوده معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق در این باره گفت: براساس قانون جدید انتخابات، شمارش آرای حوزه های رأی گیری به صورت الکترونیک خواهد بود و شمارش دستی آرا فقط صندوق های مشخصی از یک حوزه انتخابیه خواهد بود که اسامی صندوق های مذکور از طریق قرعه کشی در ابتدای روز رأی گیری اعلام خواهد شد. همچنین آرای حوزه هایی که درباره آنها شکایتی مطرح است مورد بازشماری دستی قرار خواهد گرفت.

ابوسوده افزود: قانون اختیارات کمیسیون عالی انتخابات در زمینه بازشماری دستی آرای صندوق ها را محدود کرده است و بازشماری آرا در همه صندوق های رأی جزو اختیارات کمیسیون نیست. بلکه این امر نیازمند قانونی است عملیات بازشماری دستی آرا را اجرا نماید.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق روز 10 اکتبر / 18 مهر ماه گذشته در سراسر این کشور برگزار شد و شمار کرسی های جریان صدر بیش از سایر جریانات سیاسی بوده است. همچنین جریانات سیاسی مشهور عراق به دنبال کاهش تعداد کرسی هایشان در انتخابات، یک تشکیلات جدید موسوم به "چارچوب هماهنگی" با هدف پیگیری اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام تشکیل داده اند. این در حالی است که رایزنی بین جریانات پیروز در انتخابات برای تشکیل کابینه به صورت غیر رسمی آغاز شده است.

کد خبر 20494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha