HDP برای دفاع در دادگاه انحلال حزب آماده است

سرویس ترکیه - کمیسیون حقوقی حزب دموکراتیک خلق ها دفاعیات خود را ارائه در پرونده انحلال حزب آماده کرده است.

به گزارش کردپرس، مهلت ارائه دفاعیات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پرونده انحلال این حزب شنبه 6 نوامبر به پایان می رسد. پرونده دفاعیات که توسط کمیسیون حقوقی HDP تهیه شده است هفته جاری تقدیم دادگاه قانون اساسی ترکیه می شود.

بنا بر گزارش گازته دیوار، دفاعیات 150 صفحه ای که شامل دفاع در برابر درخواست انحلال حزب و ممنوعیت سیاسی برای 500 تن از اعضای این حزب است، هفته آینده تقدیم دادگاه قانون اساسی خواهد شد. کمیسیون حقوقی HDP در این دفاعیات به بررسی ایرادات قانونی مراحل تنظیم و پذیرش دادخواست انحلال حزب پرداخته است و در آن به سیاسی بودن انگیزه های تشکیل این پرونده تاکید شده است. به احتمال زیاد پس از ارائه این پرونده دفاعیات به دادگاه قانون اساسی نمایندگان HDP یک کنفرانس مطبوعاتی در این زمینه برگزار خواهند کرد.

مراحل این پرونده در دادگاه قانون اساسی این گونه است که پرونده دفاع مقدماتی به دادگاه قانون اساسی و بکر شاهین دادستان کل دیوان عالی کشور ارسال می شود. دادستان کل کشور ظرف یک ماه نظر خود را ارئه می دهد. پس از این HDP دفاع اصلی خود را در دادگاه انجام خواهد داد. در این روند که احتمالا یک ماه به طول خواهد انجامید از ارائه دفاعیات شفاهی نیز استفاده خواهد شد.

درباره پرونده انحلال حزب کمیته دادگاه قانون اساسی متشکل از 15 نفر تصمیم گیری می کنند. برای انحلال حزب، دست کم 10 عضو باید به انحلال آن رأی مثبت دهند. احتمال دارد که این روند تا ماه های می و ژوئن 2022 ادامه پیدا کند.

کد خبر 20438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha