روسیه سلاح در اختیار PKK قرار می دهد

سرویس ترکیه - وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد روسیه از فروش پهپاد به اوکراین اعلام کرد که چگونگی استفاده سایر کشورها از تسلیحات ساخت ترکیه، ربطی به این کشور ندارد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد روسیه درباره پهپادهای بمب افکن (SİHA) ساخت ترکیه که از سوی اوکراین مورد استفاده قرار می گیرند گفت این که اوکراین با پهپادهای بمب افکن ترکیه چه می کند به ما ربطی ندارد.

چاووش اوغلو که به همراه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس سران گروه 20 به رم سفر کرده است، با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار کرد. او پس از این دیدار در پاسخ به خبرنگار روسی که از او درباره استفاده اوکراین از پهپادهای بمب افکن تولید ترکیه پرسیده بود، گفت: «اگر هر کشوری از ما یا از دیگری سلاحی خریداری کند، آن سلاح دیگر متعلق به کشور سازنده سلاح نیست. اگر اوکراین از ما سلاح بخرد، آن سلاح دیگر محصول ترکیه نیست و به اوکراین تعلق دارد.»

او با اشاره به عملیات ترکیه در اقلیم کردستان و شمال و شرق سوریه گفت: «ما هم در جریان مبارزه با تروریسم، با تسلیحات مختلفی از کشورها مختلف از جمله روسیه رو به رو می شویم. ما هرگز روسیه را مقصر نمی دانیم. اوکراین هم باید استفاده از نام ما را کنار بگذارد.»

این در حالی است که ترکیه بارها فروش سلاح به نیروهای کرد در اقلیم کردستان و کردستان سوریه را محکوم کرده است. چاووش اوغلو در جریان درگیری ها در عفرین و منبج در سال 2018 در واکنش به حمایت آمریکا از نیروهای کرد گفته بود: ««آمریکا باید موضع خود را مشخص کند که آیا متحدان خود (ترکیه) را ترجیح می دهد یا گروه‌های تروریستی (نظامیان کرد شمال و شرق سوریه) را.»

لازم به ذکر است، بنابر گزارش اسپوتنیک هفته گذشته دولت اوکراین از پهپادهای بایراکتار ترکیه علیه جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده بود که کرملین این اقدام دولت اوکراین را به شدت محکوم کرد. ارتش اوکراین ویدئویی را در 26 اکتبر منتشر کرده بود که نشان می داد یک بایراکتار T2B یک هویتزر ساخت روسیه را در منطقه تحت کنترل جدایی طلبان منهدم می کند. بنا بر گزارش ها اوکراین قصد دارد ده ها پهپاد دیگر از ترکیه خریداری کند تا علیه جدایی طبان شرق اوکراین استفاده کند.

کد خبر 20237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha