پرداخت ماهانه ٤٧ میلیارد تومان حقوق در شهرداری ارومیه/ درآمدها کاهش یافت

سرویس آذربایجان غربی- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هم اکنون ماهانه 47 میلیارد تومان حقوق در شهرداری ارومیه پرداخت می شود اما درآمدها کاهش پیدا کرده است و متاسفانه از اول دی ماه 99 که طرح تفصیلی شهر ارومیه اجرایی شده، کاهش 80 درصدی درآمدهای شهرداری را هم در پی داشته است.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور در دیدار اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با استاندار جدید آذربایجان غربی تقدیر از اولین حرکت استاندار آذربایجان غربی در دولت سیزدهم که دیدار از منطقه حاجی پیرلو و کشتارگاه بود، گفت: اینگونه حرکات بسیار شایسته و در راستای خدمت به مردم مظلوم این مناطق است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن ارائه گزارشی از بازدیدهای اخیر و ادامه دارد خود و اعضای شورای شهر از مناطق حاشیه نشین شهر، گفت: ارومیه اگر جمعیتش به یک میلیون نفر برسد می توانیم در بین کلانشهرها قرار گرفته و از بودجه های این حوزه بهره مند شویم و در اینصورت می توانیم خدماتی را به مردم شاهد باشیم و نیازمند مساعد در این راستا هستیم.

خلیل پور ادامه داد: متاسفانه از اول دی ماه 99 طرح تفصیلی شهر ارومیه اجرایی شده که باعث کاهش 80 درصدی درآمدهای شهرداری شده است.

او تصریح کرد: هم اکنون ماهانه 47 میلیارد تومان حقوق در شهرداری ارومیه پرداخت می شود اما درآمدها کاهش پیدا کرده و از طرفی حقوق ها نیز سالانه 20 تا 25 درصد افزایش می یابد.

خلیل پور با توجه به وجود مشکلاتی که برای آپارتمان سازها با اجرای طرح تفصیلی جدید ایجاد شده، عنوان کرد: شهرهای دیگر در حال جذب سرمایه گذاران حوزه انبوه سازی و آپارتمان سازی ارومیه هستند اما با توجه به طرح تفصیلی جدید، ما در حال از دست دادن سرمایه گذاری در سطح شهر و در نتیجه عقب افتادن از توسعه شهری هستیم.

او تأکید کرد: از جنابعالی خواهشمندیم در این راستا به کمک و یاری مدیریت شهری بیایید.

خلیل پور اشاره ای به مشکلات موجود در میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: طرح میدان امام خمینی(ره) ارومیه چندین سال می باشد که بر زمین مانده و نزدیک به 40 هزارمترمربع زمین با مخروبه هایی که وجود دارد، همانطور بلاتکلیف مانده است.

او اظهار کرد: در صورت اجرای طرح میدان و رفع مشکلات، برای شهر به ویژه در حوزه ترافیکی و تجاری-اقتصادی بسیار مفید خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یادمان شهید باکری از موضوعاتی است که باید رسیدگی شود؛ طبق برآوردها یکهزارمیلیاردتومان بودجه نیاز است اما شهرداری توان مدیریت پروژه را ندارد چون مقرر شده بود از بودجه های ملی تخصیص داده شود که محقق نشد.

او با اشاره به پروژه کمربندی دوم نیز گفت: این پروژه از جمله پروژه های بسیار ضروری است که باید از محل بودجه های ملی کمک شود چون در برآورد اولیه یکهزارمیلیاردتومان تخصیص یافته بود اما هم اکنون با توجه به تورم نیازمند پنج هزارمیلیاردتومان بودجه است.

خلیل پور خواستار تعیین تکلیف اراضی پادگان ارتش شد و اظهار کرد: اگر همانطور که ارتش خواهان تبدیل این اراضی به پروژه های تجاری و مسکونی است و با توجه به اینکه مرکز شهر نیز محسوب می شود عملا شهر را قفل خواهد کرد و با مشکلات بسیار جدی روبرو خواهیم بود.

او بر حمایت از ایجاد بیمارستانی بین المللی در این اراضی تأکید کرد و افزود: چنانچه ارتش بخواهد، در این اراضی با کمک مدیریت شهری امکان گسترش بیمارستان فعلی به بیمارستانی بین المللی در راستای گردشگری سلامت وجود دارد.

خلیل پور تصریح کرد: بحث دریاچه ارومیه شاید چنان برای مدیریت شهری ربطی نداشته باشد اما در حوزه گردشگری مجبور به ورود هستیم و از سویی نیز نابودی دریاچه تمامی شمالغرب کشور را به نابودی خواهد کشاند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید برای دریاچه ارومیه فکری اساسی کرد چون دریاچه متعلق به تمامی منطقه شمالغرب کشور است و هویت استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان به این موضوع وابسته است.

او ادامه داد: کشاورزی و دامداری در شهر ما از رونق افتاده و کارخانجات ما نیز با بدهکاری روبرو بوده که بیکاری جوانان را افزایش محسوس داده است.

خلیل پور تصریح کرد: نیازمند ایجاد اداره کل راه آهن در آذربایجان غربی بوده و همچنین خواهان اتصال راه آهن ارومیه به خوی هستیم.

کد خبر 20123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha