پیام اردوغان به مناسبت 98مین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه

سرویس ترکیه - اردوغان به مناسبت 98 مین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه یک پیام منتشر کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مناسبت نودوهشتمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد که مبارزه این کشور برای نیل به آرمان ترکیه بزرگ ادامه خواهد داشت.

اردوغان با انتشار پیامی تصویری و کتبی در سایت رسمی نهاد ریاست جمهوری ترکیه، گفت: «ما به عنوان یک ملت، برای تحقق آرمان ترکیه بزرگ و نیرومند مبارزه خود را با حفظ وحدت، همبستگی و برادری ادامه خواهیم داد. در این مبارزه، اراده پولادینی که مبارزه ملی را به پیروزی رساند و به جمهوری ما حیات بخشید، امروز نیز مانند 98 سال گذشته راهنمای ما خواهد بود.»

او با تبریک این روز به همه شهروندان ترکیه در داخل و خارج کشور، از همه جان باختگان و جانبازان جنگی، و نمایندگان مجلس از ابتدای جمهوری تا کنون، و همه نیروهای نظامی ترکیه در داخل و خارج مرزها تشکر کرد.

اردوغان با ادعای نرخ رشد 1.8 درصدی ترکیه در حالی که اقتصاد جهانی بیش از 3 درصد کاهش داشته است، گفت: «از مبارزه با تروریسم گرفته تا امنیت عمومی، از سرمایه گذاری گرفته تا عملیاتی که در خارج از مرزهای خود انجام داده ایم، اجازه ندادیم هیچ خللی در کار ترکیه رخ دهد.»

او در این نطق بر حمایت قاطع ترکیه از حکومت لیبی و آذربایجان تاکید کرد و گفت: «حمایت ترکیه از لیبی در برابر کودتاچیان و حمایت از ترک‌های آذربایجانی در قره‌باغ، سرنوشت هر دو کشور را تغییر داده است.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «با توجه به اینکه صدمین سالگرد تاسیس جمهوری نزدیک است، اجازه نخواهیم داد هیچ قدرت، هیچ سناریوی کثیف، هیچ حمله موذیانه ای با هدف تضعیف ترکیه، ما را از مسیرمان باز دارد. ما برای تحقق آرمان ترکیه بزرگ و قدرتمند خواهیم جنگید.»

اردوغان صبح امروز نیز با رفتن به آرامگاه مصطفی کمال آتاترک بنیانگذار جمهوری ترکیه، ضمن ادای احترام نمادین، در پیامی در دفتر ویژه این آرامگاه نوشت: «به عنوان عضوی از یک ملت قهرمان با گذشته‌ای مملو از پیروزی‌های عزتمند، برای وصال جمهوریت‌مان با اهداف 2023 مصمم هستیم... برای تقویت جمهوریت‌مان در عرصه‌های مختلف و قرار گرفتن در بین 10 اقتصاد برتر جهان به طور شبانه روزی تلاش می‌کنیم.»

کد خبر 20088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha