حمله ترکیه به کردهای سوریه در صورت شکست گفتگو با آمریکا و روسیه

سرویس جهان- مقامات ترکیه به رویترز گفته اند در صورتی که مذاکره آنکارا با مسکو و انشگتن درباره رفع تهدید نیروهای کرد سوریه نتیجه ندهد ترکیه اقدام به حمله نظامی به نیروهای کرد سوریه خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، ترکیه بعد از حملاتی که در شمال سوریه و داخل این کشور علیه نیروهای نظامی اش صورت گرفت و آن را به نیروهای کرد سوریه نسبت داد، بر انتقام گیری از نیروهای کرد سوریه از طریق حمله نظامی تاکید کرده است. ترکیه در سال های 2018 و 2019 دو عملیات نظامی علیه نیروهای کرد سوریه انجام داده است.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از مقامات ترکیه گزارش داد این کشور در صورتی که مذاکره با روسیه و آمریکا درباره این مسئله نتیجه ای نداشته باشد برای انجام عملیات نظامی دیگری علیه کردهای سوریه آماده می شود.

یکی از مقامات ترکیه درباره مکان هایی که عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردها انجام می شود به رویترز گفت: لازم است مکان هایی مانند تل رفعت که از آنجا به طور مرتب علیه نیروهای ما حملاتی صورت می گیرد پاکسازی شود.

مقام ترکیه ای درباره زمان انجام عملیات نظامی گفته است زمان و نحوه عملیات نظامی علیه کردها هنوز معلوم نیست اما سازمان اطلاعات ترکیه یا میت در حال فراهم کردن مقدمات حمله است.

این مقام ترکیه تاکید کرده است تصمیم برای انجام این کار گرفته شده و هماهنگی های لازم با کشورهای خاصی صورت خواهد گرفت؛ این مسئله با روسیه و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مقامات ترکیه گفته اند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این موضوع را با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه جی 20 در پایان ماه اکتبر، در میان خواهد گذاشت.

یکی مقام ترکیه ای با اشاره به این که منطقه مورد اشاره ترکیه در کنترل کامل نیروهای روسیه است، گفت نیروهای کرد سوریه موسوم به YPG حداقل باید 30 کیلومتر عقب نشینی کنند.

او افزود: اردوغان بعد از گفتگو با جو بایدن درباره این موضوع، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز گفتگو خواهد کرد. اگر دیپلماسی نتواند این مسئله را حل کند و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD از این منطقه عقب نشینی نکند انجام عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه گریزناپذیر خواهد بود.

این مقام ترک تاکید کرد عملیات نظامی علیه نیروهای کرد در منطقه تل رفعت و چند منطقه دیگر صورت خواهد گرفت.

کد خبر 19192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha