ارسال پرونده لغو مصونیت 4 نماینده منتقد به ریاست مجلس ترکیه

سرویس ترکیه - ریاست جمهوری ترکیه پرونده درخواست لغو مصونیت قضائی 4 نماینده منتقد حکومت را به ریاست مجلس فرستاد.

به گزارش کردپرس، پرونده درخواست لغو مصونیت قضائی 4 تن از پر سر و صدا ترین نمایندگان مجلس ترکیه، از سوی نهاد ریاست جمهوری، به ریاست مجلس ارسال شد.

به نوشته جمهوریت، پرونده لغو مصونیت قضائی 4 نماینده مجلس از سوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه به ریاست مجلس فرستاده شد. ریاست مجلس نیز این پرونده ها را به کمیسیون مختلط قانون اساسی و عدالت فرستاد.

این نمایندگان گارو پایلان نماینده ارمنی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از دیاربکر، حسین قاچماز نماینده HDP از شرناخ، احمد شیک نماینده حزب کارگر ترکیه (TİP) از استانبول و نماینده سابق HDP، و علی ماهر باشاریر نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از مرسین هستند که برای هر کدام یک پرونده لغو مصونیت قضائی به مجلس ارسال شده است.

گفتنی است این نمایندگان از موثر ترین نمایندگان مجلس ترکیه برای رسانه ای کردن مشکلات جامعه هستند. علی ماهر باشاریر نماینده مرسین بارها فساد دستگاه حکومت را افشا کرده است. او اخیرا با شرکت در یک برنامه تلویزیونی پشت پرده زندگی اعضای ارشد داعش در ترکیه را افشا کرد و مورد نقد قرار داد.
احمد شیک خود پیش از نمایندگی مجلس یک روزنامه نگار منتقد حکومت است. در پرونده های رسانه ای که امضای او پای آنها به چشم می خورد، پرونده قتل های زنجیره ای با فاعل مجهول، سوسورلوک، و بسیاری پرونده های حقوق بشری دیگر وجود دارد.
گارو پایلان نیز، به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی بارها به افشاگری درباره رانت های اقتصادی در حکومت ترکیه پرداخته است. او همچنین چند ماه پیش در سالگرد قتل عام ارمنی ها به حکومت ترکیه پیشنهاد کرد این قتل عام را به رسمیت شناخته و از مردم دلجویی کند.

کد خبر 19151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha