مشارکت شماری از شخصیت ها و مقامات عراقی در انتخابات پارلمانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – در حالی که انتخابات پارلمانی عراق در سراسر این کشور در حال انجام است شمار زیادی از شخصیت ها و مقامات این کشور تاکنون، رأیشان را به صندوق انداخته اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، علاوه بر برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق که در دقایق اولیه آغاز رأی گیری، در انتخابات شرکت کردند، محمد حلبوسی رئیس مجلس و فائق زیدان رئیس دستگاه قضایی عراق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر، هادی عامری رئیس ائتلاف فتح، نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون، عمار حکیم رهبر ائتلاف نیروهای ملی عراق، شیخ عبدالمهدی کربلائی و سید احمد صافی نمایندگان آیت الله سیستانی، قیس خزعلی رئیس عصائب اهل الحق، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تاکنون در انتخابات پارلمانی شرکت کرده و از شهروندان برای مشارکت گسترده در این انتخابات، دعوت کرده اند.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق امروز یکشنبه 10 اکتبر (18 مهر) در حال انجام است. براساس قانون، دوره چهارساله چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که ۱۲ ماه می ۲۰۱۸ (۲۲ اردیبهشت ۹۷) برگزار شد، آوریل ۲۰۲۲ (اردیبهشت 1401) به پایان می رسد. اما به دنبال اعتراضات سراسری سال 2019 (پاییز 1398) به وجود فساد، فقر، بیکاری و فقدان امکانات اساسی در عراق، دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق این کشور سقوط کرد و مصطفی کاظمی رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور به جای وی به نخست وزیری رسید. کاظمی متعهد به برگزاری انتخابات زود هنگام با هدف انتخاب نمایندگان واقعی مردم و تغییر طبقه حاکم در عراق شد و ششم ژوئن 2021 (16 خرداد 1400) به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین گردید. اما این رویداد بار دیگر به تعویق افتاد و دولت کاظمی در توافق با نیروهای سیاسی عراق، امروز یکشنبه (10 اکتبر) 18 مهر به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور تعیین شد.

کد خبر 18818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha