حکم زندان برای هنرمندی که از نقض حقوق بشر عکس می گرفت

سرویس ترکیه - هنرمند اهل ترکیه به دلیل انتشار تصاویری از معترضان و اقلیت های ترکیه، و بازنمایی ستم علیه آنها، به زندان محکوم شد.

به گزارش کردپرس، محمت اوزر، هنرمند شاعر و عکاس ترکیه، به دلیل انتشار تصاویری که خود آنها را تصاویری از «دیگری های ترکیه» می نامد، به زندان محکوم شد. او در عکس هایش ستم به کُردها، علوی ها، ارمنی ها، و فرودستان، و نقض حقوق بشر علیه آنها را به تصویر کشیده بود.

بر اساس گزارش T24 محمت اوزر هنرمند عکاس به دلیل انتشار تصاویری در «موزه شرم»، همچنین انتشار پست هایی در فضای مجازی، با اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی، به ۱ سال و سه ماه زندان محکوم شد. از دلایل اصلی محکومیت او انتشار تصاویری از نام هایی مانند ماهر چایان، ابراهیم کایپا کایا، و دنیز گزمیش در مجموعه موزه شرم است. جایی که نقض حقوق بشر در ترکیه در بین سال های بین کودتای ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته شده است.

اوزر درباره این تصمیم دادگاه گفت: «حکومت تصمیم گرفته من را به عنوان یک مبلغ سازمان تروریستی محکوم کند. من تاریخ بصری "دیگری ها" ی ترکیه را روایت می کنم. این تاریخ ممکن است باعث خوشنودی حکومت ترکیه نشود. بقیه تاریخ این دیگری ها را می نویسند و من آنها را به تصویر می کشم. من با به تصویر کشیدن این متون فراتر از کلمات به این وقایع نگاه می کنم.»

کد خبر 18810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha