بازگشایی مرزهای زمینی آذربایجان غربی/ محدودیت هایی در پایانه تمرچین وجود دارد

سرویس آذربایجان غربی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرزهای این استان از صبح امروز جمعه برای عبور و مرور مسافران بازگشایی شده اما مرز تمرچین به علت برگزاری انتخابات سراسری عراق، از شنبه شب تا صبح دوشنبه بسته است.

علی مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: با بررسی ابعاد مختلف اقدامات برای تردد مرزی، همه نهادهای مسوول از جمله گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و حتی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از بروز مشکل در مرزها به طور کامل و با آمادگی بسیار خوب مستقر هستند.

او اضافه کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده، افرادی که قصد ورود و خروج از مرزهای آذربایجان غربی را دارند باید ضمن واکسینه شدن، تست پی سی آر منفی نیز به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و با دستور استاندار آذربایجان غربی مرزهای بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق بازگشایی شده است.

مصطفوی تصریح کرد: البته مرز تمرچین به علت برگزاری انتخابات سراسری عراق، از شنبه شب تا صبح دوشنبه بسته است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور عراق و انجام انتخابات در این کشور؛ مرزهای ایران منتهی به کشور عراق از جمله مرز رسمی تمرچین به علت انجام فرایند انتخابات در کشور عراق؛ هرگونه تردد مسافر، کالا و انجام رویه بازرگانی «از ساعت ۲۱ روز شنبه ۱۷ مهرماه الی ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۱۹ مهرماه» ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربیگفت: به اطلاع کلیه شهروندان و هم استانی های عزیز که قصد سفر به کشور عراق از مرز تمرچین را دارند می رساند تا پایان لغو ممنوعیت تردد از مراجعه به مرز تمرچین خودداری کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه این استان همچنان وضعیت نارنجی و قرمز دارد و احتمال بروز موارد جدید ویروس در آن سوی مرزها نیز دور از انتظار نیست، شهروندان ایرانی و مسافرانی که قصد ورود به کشور دارند با مسوولان همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه شیوع بیشتر کرونا فراهم نشود.

گفتنی است؛ این مرزها به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از اسفند سال گذشته به روی مسافران در ۲ طرف مرز بسته شده بود و بیش از ۱۹ ماه به جز ترددهای محدودی، امکان عبور از آن وجود نداشت.

کد خبر 18676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha