احتمال موافقت سنای آمریکا با طرح تروریست شناختن گرگ های خاکستری ترکیه

سرویس جهان- منابع نزدیک به کنگره و سنای آمریکا می گویند احتمال این که طرح تحقیق و تفحص درباره اقدامات گروه تندروی گرگ های خاکستری ترکیه و شناخته شدن آن به عنوان سازمان خارجی تروریستی در سنای آمریکا تصویب شود زیاد است.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه میدل ایست آی، مجلس نمایندگان آمریکا یا کنگره، ماه گذشته با تصویب طرحی به عنوان مکمل لایحه بودجه دفاعی این کشور، از وزارت خارجه آمریکا خواسته است درباره اقدامات گروه تندروی گرگ های خاکستری ترکیه وابسته به حزب حرکت ملی این کشور تحقیق کند و در صورت تایید اقدامات آن به عنوان اقدمات تروریستی علیه آمریکا و همچیمانان و شرکای این کشور، این گروه را به عنوان سازما خارجی تروریستی معرفی کند و در صورت عدم تایید آن به عنوان سازمانی تروریستی، دلایل توجیه آن را به صورت مشروح اعلام کند.

منابع نزدیک به کنگره و سنا به نشریه میدل ایست آی گفته اند طرح تحقیق و تفحص درباره گروه گرگ های خاکستری ترکیه با کمترین مخالفت در کنگره آمریکا به تصویب رسید و به صورتی گسترده از سوی نمایندگان سنا و کنگره آمریکا حمایت می شود.

این منابع احتمال داده اند که این طرح در سنا نیز مورد تصویب قرار گیرد تا وزارت خارجه آمریکا ظرف 180 روز یافته ها و تصمیم خود درباره تروریست بودن یا نبودن گروه گرگ های خاکستری ترکیه را به سنا و کنگره اعلام کند.

با این حال، کارشناسان مسائل ترکیه هشدار داده اند با توجه به این که این گروه وابسته به حزب حرکت ملی ترکیه به عنوان همپیمان حزب حاکم کنونی ترکیه محسوب می شود، شناساندن آن به عنوان یک سازمان تروریستی تنش کنونی میان آنکارا و واشنگتن را افزایش خواهد داد.

کد خبر 18623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha