درخواست آزادی عبدالله اوجالان از سوی 14 نهاد بین المللی

سرویس ترکیه - 14 نهاد مختلف بین المللی خواستار اقدام کمیسیون حقوق بشر اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل برای آزادی عبدالله اوجالان شدند.

به گزارش کردپرس، نمایندگان 14 نهاد مختلف، با گردهمایی به مناسبت 9 اکتبر، سالروز بازداشت عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)، از نهادهای بین المللی شامل کمیسیون پیشگیری از شکنجه (CPT)، دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR)، و مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) خواستند تا با اقدامات فوری باعث به پایان رسیدن انزوای اجباری اوجالان و دیگر زندانیان زندان امرالی شوند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره گل، سیمون دوبینز مدیر موسسه تحقیقای بین المللی UNITE و یکی از بنیانگذاران کمپین آزادی برای اوجالان، کلارا بیکر نماینده اتحادیه UNITE بریتانیا و نماینده کمپین آزادی برای اوجالان، پروفسور لورا کورادی نماینده کمیته آزادی برای عبدالله اوجالان در ایتالیا، نماینده اتحادیه سربازان فرانسوی، بسیمه کونجا نماینده TJK-E، دکتر محمد الشامی نماینده اتحادیه بین المللی دفاع از حقوق و آزادی ها (AIDL)، و رنه لو مینیوت رئیس مشترک جنبش دوستی مردم در برابر نژادپرستی (MRAP)، با شرکت در گردهمایی سالانه دیده بان آزادی در استراسبورگ فرانسه، از نهادهای بین المللی خواستند تا با فشار بر ترکیه باعث به پایان رسیدن انزوای اجباری اوجالان شوند.

در بیانیه منتشر شده از سوی آنها آمده است که «کمیسیون حقوق بشر اروپا، شورای اروپا، و سازمان ملل متحد باید تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال کنند. زیرا در رژیم ترکیه بازداشت زندانیان سیاسی و شیوه برخورد با آنها مغایر با استانداردهای بین المللی (قوانین نلسون ماندلا) است. همچنین کمسیون وزرای اروپا باید بلافاصله با استفاده از قدرت تحریم گام های سیاسی را برای آزادی اوجالان بردارد.»

در این گردهمایی تعدادی از نمایندگان و رهبران این نهاد ها سخنرانی کردند. سیمون دوبینز در پایان سخنرانی ها اعلام کرد که نهادی که متولی آن است (کمپین آزادی برای اوجالان)، با داشتن 6 میلیون عضو در انگلستان درود های خود را به عبدالله اوجالان تقدیم می دارد.

پس از برگزاری نشست، جوانان با برپایی چادر در مقابل کلیسای سنت موریس در میدان آرنولد استراسبورگ، کارزار یک ماهه خود را برای آزادی اوجالان آغاز کردند. در این کارزار 200 جوان در مقابل این کلیسا تا یک ماه تحصن خواهند کرد.

کد خبر 18443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha