عضو ائتلاف فتح: بعد از انتخابات با اتحادیه میهنی، جنبش تغییر، دولت قانون و ائتلاف عزم ائتلاف می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد این ائتلاف در میان ائتلاف هایی خواهد بود که بیشترین تعداد کرسی را در مجلس عراق به دست خواهد آورد و ائتلاف دولت قانون، ائتلاف عزم، اتحادیه میهنی و جنبش تغییر نزدیکترین جریانات برای ائتلاف با فتح هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "ابو میثاق المساری" در این باره گفت: ائتلاف دولت قانون، با توجه به نزدیک بودن دیدگاهها، سرنوشت مشترک و منافع فیمابین، نزدیکترین گزینه برای ائتلاف ما پس از انتخابات دهم اکتبر / هیجدهم مهر ماه است و ما برای تشکیل مجدد ائتلاف سازندگی تلاش می کنیم. به همین دلیل از مدتها پیش برای احیای ائتلاف تلاش می کنیم.

المساری افزود: ائتلاف عزم و همچنین برخی از شخصیت های اهل سنت به ائتلاف ما نزدیک هستند. در میان جریانات کرد نیز ما با احزاب اتحادیه میهنی و جنبش تغییر بسیار نزدیک هستیم. به همین دلیل برای تشکیلا بزرگترین ائتلاف با هدف تشکیل دولت، گفتگو و مشورت می کنیم و از دیدگاههای آنها اطلاع پیدا می کنیم. همچنین در بغداد و چند استان دیگر با آنها نشست هایی تشکیل می دهیم.

یادآور می شود ائتلاف فتح که از چهار جریان اصلی بدر، صادقون، سند و نصحح تشکیل شده است درصدد ورود به انتخابات پارلمانی جاری عراق به عنوان یک فراکسیون یکپارچه است.

کد خبر 18319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha