CHP با طرح مسئله کرد در پی جلب آرای رای دهندگان HDP است

سرویس ترکیه - رئیس حزب کُردی HÜDA PAR اظهارات اخیر CHP درباره حل مسئله کرد را غیر صادقانه و صرفا برای جلب آرای کردها و HDP ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس، ذکریا یاپیجی اوغلو رئیس حزب اسلامگرای مطالبه آزاد (HÜDA PAR) در واکنش به بحث های اخیر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) پیرامون حل مسئله کرد، گفت که به نظرش این حزب هیچ تمایل واقعی برای حل مسئله کرد ندارد و این سخنان تنها برای جلب آرای بیشتر است.

یاپیجی اوغلو با شرکت در یک نشست مطبوعاتی در آگری، با اشاره به بحث ها اخیر اعضای CHP و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) درباره خواست حل مسئله کُرد گفت: «سخت ترین دوران مسئله کرد در زمان زمامداری تک حزبی CHP رخ داد. اگر CHP به جایی رسیده باشد که بخواهد واقعا مسئله کرد را حل کند، خوشحال کننده است اما به نظر می رسد این سخنان بیشتر برای جلب آرای رای دهندگان HDP باشد.»

یاپیجی اوغلو با یادآوری سخنان سزائی تملی نماینده ارشد HDP درباره لزوم مذاکره با امرالی برای حل مسئله کرد گفت: «اگرچه HDP این سخنان را رد کرده و گفت که سخنان یک نماینده نمی تواند لزوما دیدگاه این حزب را بیان کند، اما به یاد داشته باشیم که در روند حل مسئله و پس از آن هم این حزب بارها دقیقا از همین دیدگاه دفاع کرده بود. حتی اعلام کرده بود که می تواند بین حکومت و امرالی میانجیگری کند. بنابر این نمی توان به این اعتماد کرد که کسانی که از راه حل برای مسئله کرد سخن می گویند انگیزه های صادقانه ای داشته باشند.»

یاپیجی اوغلو همچنین درباره انتخابات آینده گفت که حزبش هنوز با هیچ حزب دیگری برای ائتلاف مذاکره نکرده است. او گفت: «اگر چه حزب ما صاحب گروه های طرفدار خودش است، اما فکر نمی کنیم که باید به هر قیمتی شده نماینده به مجلس بفرستیم. با این حال اگر ائتلافی توانست نظرات ما را تامین کند یا ائتلافی به وجود آمد که نقطه نظرهای مشترکی با ما داشت، می توانیم در آن جای گیریم.»

کد خبر 18098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha