درخواست اردوغان از پوتین برای دور کردن نیروهای کرد سوریه از مرزهای ترکیه

سرویس جهان- نشریه بلومبرگ به نقل از مقامات ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار خود با پوتین خواستار عقب راندن نیروهای کرد سوریه از مناطق هم مرز با ترکیه خواهد شد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری بلومبرگ از مقامات ترکیه نقل کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در دیدار روز چهارشنبه این هفته خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از وی خواهد خواست به آنکارا در بیرون راندن نیروهای کرد سوریه از برخی مناطق سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه کمک کند.

یک مقام ترک به بلومبرگ گفته است اردوغان همچنین از پوتین می خواهد روسیه مانع حملات نیروهای کرد سوریه به نیروهای ارتش ترکیه در مناطقی شود که تحت کنترل نیروهای روسیه و دولت سوریه قرار دارد.

این مقام ترکیه ای گفته است اردوغان از پوتین می خواهد نیروهای کرد سوریه از شهرهای منبج و تل رفعت خارج شوند زیرا بر اساس توافق 2019 میان روسیه و ترکیه، قرار بود این نیروها از این شهرها خارج شوند.

به نوشته بلومبرگ، قرار بود نیروهای روسی با کمک نیروهای دولتی سوریه زمینه خارج شدن نیروهای کرد و سلاح های آنها از منطقه ای به عمق 30 کیلومتر در مرزهای ترکیه را فراهم کنند.

این خبرگزاری با اشاره به تهاجم نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه به مناطق تحت کنترل شورشیان وابسته به ترکیه در ادلب، این مسئله را نیز بخشی از موضوع گفتگو میان اردوغان و پوتین دانسته است.

کد خبر 18021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha