سفر اکرم امام اوغلو به یونان و استقبال گسترده از او

سرویس ترکیه - اکرم امام اوغلو به عنوان مهمان رسمی شهردار آتن به یونان سفر کرد و با نخست وزیر این کشور نیز دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، اکرم امام اوغلو شهردار کلانشهر استانبول، و یکی از امیدهای حزب جمهوری خواه خلق ها (CHP) برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی، برای دیداری دو روزه، به عنوان مهمان رسمی کاستاس باکوئیانیس شهردار آتن، راهی یونان شد.

بنا بر خبر Ekathimerini، اکرم امام اوغلو که در سفر به آتن، پس از استقبال از سوی شهردار این شهر، در ساعت 13 با کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان دیدار کرد. او در این دیدار اعلام کرد که مسئله غیر قابل حلی بین ترکیه و یونان وجود ندارد و حل مشکلات در گرو اقدام مشترک از سوی دو کشور است. او تاکید کرد که مشکلاتی مانند مهاجرت، مسئله دریای اژه و مدیترانه باید با همت دو طرف حل شود.

دو شهردار پس از گشت و گذار در محوطه باستانی آکروپلیس، از اُپرای هرود آتیکوس اودِ اون بازدید کردند تا به تماشای مونولوگ «نامه ها و خاطرات» اثر ماریا کاساس و با بازی مونیکا بلوچی بنشینند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، امام اوغلو قرار است امروز از آگورای باستانی دیدار کند و سپس دیداری داشته باشد از پروژه های نوسازی شهری در حال اجرا در میدان سینتاگما و زاپیون.

دیدار اکرم امام اوغلو از آتن پس از آن صورت گرفت که کاستاس باکوئیانیس شهردار آتن، ماه گذشته در سفری که به استانبول داشت با او دیدار کرده و این دو شهردار یادداشت تفاهمی را برای همکاری در زمینه های فرهنگی و گردشگری امضاء کردند.

دیدار امام اوغلو با نخست وزیر یونان در حالی برگزار شد که میتوستاکیس اعلام کرده است در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار نخواهد کرد.

کد خبر 17594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha