داوود اوغلو باید درباره قتل طاهر الچی روشنگری کند

سرویس ترکیه - کانون وکلای دیاربکر با مراجعه به دادگاه خواستار ارائه اطلاعات از جانب احمد داوود اوغلو درباره پرونده قتل طاهر الچی وکیل کرد شد.

به گزارش کردپرس، اعضای کانون وکلای دیاربکر در واکنش به سخنان اخیر احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده با مراجعه به دادگاه خواستار بررسی مجدد پرونده قتل طاهر الچی شدند.

بر اساس گزارش MA احمد داوود اوغلو رئیس حزب اینده که در زمان قتل طاهر الچی نخست وزیر بود، در سفر اخیر خود به دیاربکر در سخنانی اعلام کرد که طاهر الچی قربانی ترور سیاسی شد.

در متن درخواست کانون وکلای دیاربکر از دادگاه آمده است که: «به عنوان نخست وزیر وقت از احمد داوود اوغلو می خواهیم مسئولیت خود را به جا آورده و اطلاعاتی را که در این پرونده درج نشده است با مردم به اشتراک بگذارد.»

طاهر الچی که بود؟

طاهر الچی متولد سال 1966 جزیر شرناخ، وکیل کارکشته کُرد، فعال حقوق بشر، و رئیس کانون وکلای دیاربکر در در سال های 2014 تا 2015 بود. او در زمانی که پس از حوادث عملیات خندق در حال خواندن بیانیه در جلوی بنای تاریخی «مناره چارلینگ» (Minareya Çarling) در سوریچی بود، بر اثر شلیک گلوله یک پلیس جان خود را از دست داد. دادگاه دیاربکر با وجود اسناد فراوان از جمله فیلم های دوربین های مداربسته، هنوز هیچ کسی را به عنوان ضارب شناسایی نکرده است. آنها می گویند این حادثه بر شلیک اتفاقی پلیسی رخ داده که در همان زمان در حال درگیری با یک نیروی حزب کارگران کردستان (PKK) در همان منطقه بوده است.

کد خبر 17303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha