ائتلاف بین المللی: تغییر مأموریت نیروهایمان در عراق از رزمی به مستشاری، آغاز شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام کرد نیروهایش در عراق اولین مراحل تغییر مأموریت از رزمی به استشاری را که قرار است از ابتدای سال جاری تحقق یابد آغاز کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از روزنامه الاتحاد امارت، ائتلاف بین المللی علیه داعش با انتشار بیانیه ای به امضای ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: تغییر فرماندهی عملیات "اراده پولادین" به فرماندهی دو ستاره، نشان دهنده پیشرفت به دست آمده در زمینه تلاش های تاریخی ما برای ایجاد نیروها و نهادهای عراق است.

مکنزی در مراسم معارفه سرلشکر جان برینان به عنوان فرمانده جدید نیروهای مأموریت مشترک در عراق به جای سپهبد پل کالورت گفت: اختصاص فرماندهی دو ستاره به عنوان فرمانده نیروهای مأموریت مشترک، امر مرسومی نیست. اما با این انتقال، دیگر عملیات اراده پولادین، دیگر یک نیروی مأمور عادی نخواهد بود.

این ژنرال آمریکایی تأکید کرد: از ابتدای ژانویه، مقر رزمی به مقری که به طور کلی بر ارائه مشاوره و کمک به کشورهای میزبان تمرکز می کند تبدیل خواهند شد.

جان برینان نیز در این مراسم گفت: عملیات اراده پولادین آماده است در مرحله آتی حمایت های استشاری را به شرکای قوی مان در فرماندهی عملیات مشترک عراق و نیروهای عراقی و نیروهای سوریه دمکرات برای شکست حتمی ارائه نماید.

یادآور می شود دولت عراق روز پنج شنبه از دستیابی به توافق با آمریکا برای برگزاری نشست درباره پایان حضور نظامی این کشور در عراق تا پایان سال جاری خبر داد.

کد خبر 16893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha