نگرانیم که اسناد باقی مانده حادثه امحا شود

سرویس ترکیه - وکیل خانواده قتل عام شده در قونیه اعلام کرد که پلیس اسناد مربوط به این پرونده را در اختیار او قرار نمی دهد و او نگران امحای اسناد است.

به گزارش کردپرس، عبد الرحمان قارابولوت وکیل خانواده کُرد قتل عام شده در قونیه، اعلام کرد که نگران امحای اسناد حادثه از سوی پلیس است.

قارابولوت با انتشار پستی در صفحات مجازی خود، اعلام کرد که اسناد پرونده قتل عام خانواده دده اوغولاری از سوی پلیس به او تحویل داده نمی شود. او گفت که با وجود درخواست کتبی و شفاهی، و حق او مبنی بر دسترسی به همه اسناد موجود در پرونده، همچنان اسناد مربوط به تلفن های همراه، چت های گروه های واتساپی گروه نژادپرست، و فیلم های دوربین های مداربسته به او داده نشده است و به این صورت حق دفاع از خانواده مقتول تضییع می شود. او نوشت: «نگران تحریف یا امحای اسناد مربوط به قتل هستیم.»

لازم به یادآوری است که 7 تن از اعضای خانواده دده اوغولاری در یک حمله نژادپرستانه در 30 جولای گذشته در مرام قونیه جان خود را از دست دادند. بر اساس تحقیقات عبدالرحمان قارابولوت وکیل این خانواده، حمله نژادپرستانه از مدتی پیش در یک گروه واتساپی از سوی گروه همسایگان و خانواده نژادپرست برنامه ریزی شده بود.

کد خبر 16875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha