العربی الجدید: بن سلمان درصدد سفر به عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پایگاه روزنامه العربی الجدید که دفتر اصلی آن در لندن است از تصمیم ولی عهد عربستان برای سفر به عراق خبر داد.

به گزارش کرد پرس، این روزنامه وابسته به قطر نوشت: پس از سفر وزیر کشور عربستان به عراق و توافق بغداد و ریاض در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، دو مقام عراقی خبر دادند که ولی‌عهد عربستان در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عراق است.

این دو مقام عراقی که یکی از آن‌ها از اعضای دفتر "مصطفی کاظمی" نخست‌وزیر این کشور است خبر دادند که بن سلمان برای بررسی چند پرونده مهم در حال برنامه برنامه‌ریزی برای سفر به عراق است.

براساس گزارش "العربی الجدید"، ولی‌عهد عربستان در حالی برای سفر به عراق برنامه‌ریزی می‌کند که چند روز قبل، "عبدالعزیز بن سعود بن نایف" وزیر کشور عربستان وارد بغداد شد و با مقامات عراقی از جمله مصطفی کاظمی نخست‌وزیر، "عثمان الغانمی" وزیر کشور و "قاسم الاعرجی" مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

این اولین بار نیست که اظهاراتی درباره سفر قریب‌الوقوع بن سلمان به عراق مطرح می‌شود. پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره این سفر منتشر شده بود؛ اما سفر بن سلمان به زمان دیگری موکول شد.

مطابق این گزارش، یک مقام عراقی خبر داده است که نخست‌وزیر عراق دو روز پیش به تعدادی از مقامات دفتر خود اطلاع داده است که "محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی قصد سفر به عراق را دارد تا تعدادی از پرونده‌های مهم را مورد بحث و بررسی قرار دهد؛ اما زمان این سفر مشخص نشده است".

با این حال، مقام مذکور خاطر نشان کرد که معمولا به منظور آمادگی برای چنین سفرهایی زمینه‌ سازی‌هایی صورت می‌گیرد و کمیته‌هایی تشکیل می‌شود که این اقدامات تا این لحظه انجام نشده است.

براساس این گزارش، یک مقام دیگر نیز این خبر را تأیید کرد و در این خصوص گفت که این سفر پس از آن مطرح شده که عربستان سعودی در اجلاس بغداد تنها به ارسال "فیصل بن فرحان"‌ وزیر امور خارجه آن کشور به عنوان نماینده خود بسنده کرد.

این مقام عراقی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اضافه کرد که پیشتر نیز برخی مقامات سعودی از قصد بن سلمان برای سفر به عراق خبر داده بودند؛ اما این سفر به زمان‌ دیگر موکول شد.

طبق گفته این مقام عراقی، برخی پرونده‌های حساس و مهم و همچنین چند پرونده اقتصادی و تجاری میان دو کشور همچنان در بن بست قرار دارد و شاید با سفر بن سلمان پیشرفت‌هایی در آن‌ها صورت بگیرد.

کد خبر 16836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha