پاسخ PKK به اظهارات سخنگوی پارتی درباره سرنوشت 7 گریلای مفقود

سرویس ترکیه - PKK با انتشار بیانیه ای ضمن رد اظهارات سخنگوی پارتی، این سخنان را اعلام جنگ بر علیه نیروهای PKK دانست.

به گزارش کردپرس، در ادامه درگیری های لفظی اخیر بین حزب کارگران کردستان (PKK) و حزب دموکرات کردستان (پارتی)، PKK با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات نیروهای پارتی به منطقه خلیفان، 7 تن از گریلاهای نیروهای مدافع خلق (HPG) جان خود را از دست داده‌اند. PKK در این بیانیه اعلام کرده است که پارتی با این اقدام خود عملا وارد جنگ علیه نیروهای PKK شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرات، HPG در بیانیه خود در 4 سپتامبر اعلام کرده بود که 7 تن از اعضای این گروه در منطقه خلیفان هنگامی که می خواستند از رودخانه زاپ عبور کنند، توسط نیروهای پارتی جان باخته اند.

محمود محمد سخنگوی پارتی در 5 سپتامبر اعلام کرد که این ادعاها بی اساس هستند. او همچنین در پاسخ، این پرسش را مطرح کرده است که «نیروهای PKK در منطقه خلیفان چه می‌کنند؟»

در بیانیه PKK در خصوص این رویداد آمده است که پارتی در حملات ترکیه همکاری می‌کند. PKK در این بیانیه ضمن اشاره به عدم اطلاع‌رسانی پارتی در خصوص سرنوشت 3 عضو نیروهای مدافع خلق که از سوی نیروهای پیشمرگ در نزدیکی روستای بیخمه در منطقه خلیفان دستگیر شده بودند، گفت که در نتیجه محاصره نیروهای پارتی و حمله ارتش ترکیه، 7 عضو نیروهای مدافع خلق جان خود را از دست داده‌اند. PKK در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که پارتی با این اقدام، آشکارا همراه با دولت ترکیه علیه نیروهای گریلا وارد جنگ شده است و با این سخنان در عمل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

کد خبر 16761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha