مجموع شبكه هاي گازرساني شهري و روستايي در كردستان از مرز 11 هزار كيلومتر گذشت

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: جمع كل شبكه‌هاي اجراء شده در بخش شهري، روستايي و صنعتی در استان به 11 هزار و 755 کیلومتر رسید.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله‌گری در جمع خبرنگاران در مورد اهميت گسترش شبكه هاي گازرساني، اظهار کرد: با نگاه كنجكاوانه و دقيق به وضعيت جغرافيايي استان كردستان، سختي گسترش شبكه هاي گازرساني در اين استان براي همگان نمايان مي‌شود و گاهي اوقات بايستي براي عبور از بافت هاي سنگي يا عبور از رودخانه ها، هفته ها وقت گذاشت.

وی با بیان اینکه شبكه هاي گازرساني داراي حساسيت و ويژگي خاصي هستند، افزود: بدون افزايش طول شبكه ها امكان خدمت رساني ميسر نحواهد شد و به اين دليل كاركنان تلاشگر شركت گاز استان كردستان در چند سال اخير با همت والا و در جهت افزايش رفاه عمومي، موفق شده اند شبكه هاي گازرساني را به دورترين نقاط استان برسانند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجراست، ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستای استان فعال است که به امید خدا و تلاش همکاران ساعی شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار تا پایان سال جاری از مرز 1500 روستا عبور خواهد کرد.

فعله گری در مورد طول شبكه هاي توزيع گازرساني استان, یادآور شد: هم اکنون طول شبكه هاي گازرساني در سطح شهرها و روستاهاي استان كردستان 11 هزار و 755 كيلومتر بوده كه 2 هزار و 969 كيلومتر در سطح شهرها و 8 هزار و 168 كيلومتر در سطح روستاها و 618 كيلومتر در محورهاي صنعتي صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، بیان کرد: با توجه به اینکه برای اتمام شبكه گذاري در روستاهاي باقيمانده احتياج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبكه هاي گازرساني در سال آتي با افزايش چشمگيري روبرو ‌خواهد شد.

کد خبر 16679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha