7 عضو مفقود شدۀ PKK توسط نیروهای پارتی کشته شده اند

سرویس ترکیه - نیروهای مدافع خلق در بیانیه ای ادعا کرد 7 نیروی این حزب که ماه گذشته در خلیفان مفقود شده بودند، توسط نیروهای پارتی کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، در بیانیه ای ادعا کرد 7 گریلای این گروه که ماه گذشته در منطقۀ خلیفان با نیروهای حزب دموکرات کردستان (پارتی) مواجه شده و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نبود، توسط این نیروها کشته شده اند.

در بیانیۀ HPG که در خبرگزاری هاوار منتشر شده آمده است: «گروهی ٧ نفره از گریلاهایمان در منطقه خلیفان در هنگام عبور از رودخانه زاپ به کمین نظامیان پارتی افتاده و مورد حمله قرار گرفته‌اند. اطلاعاتی مبنی بر شهادت این گریلاها دریافت کرده‌ایم.»

HPG این اقدام نیروهای پارتی را «ناجوانمردانه» و «به زیان جنبش آزادی خواهی کردها» خوانده و افزوده است: «در وضعیتی که خلقمان و نیروهایمان هدف حملات رژیم ترک قرار گرفته اند، پارتی نیز در حملات استعمارگرانه و فاشیستی مشارکت می‌کند.»

شاخۀ نظامی PKK ضمن انتقاد شدید از عملکرد پارتی و ابراز نگرانی از آغاز جنگ میان کردها، از بارزانی و پارتی پرسیده است که در ریخته شدن خون جوانان کرد در یک جنگ داخلی چه سودی برای آنها هست و چرا بر تحمیل جنگ برادرکشی، که حیات و آیندۀ کردها را به مخاطره می اندازد، اصرار می کنند؟

کد خبر 16488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha