در سال جاری؛ 142 نفر در کردستان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

سرویس کردستان – مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، 142 نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

بهتاش خانی آباد در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان کردستان، در حوادث رانندگی چهار ماهه اول امسال 142 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 109 نفر مرد و 33 نفر زن بودند.

وی افزود: آمار تلفات حوادث رانندگی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 118 بوده 24 نفر افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ادامه داد: همچنین در حوادث رانندگی چهار ماهه نخست امسال 2 هزار و 192 نفر مصدوم شدند که از این تعداد یک هزار و 670 نفر مرد و 522 نفر زن بودند.

خانی آباد یادآور شد: آمار مصدومین حوادث رانندگی چهار ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومین 2 هزار و 22 نفر بوده رشد 8.4 درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مراجعه کنندگان بر اثر نزاع به ادارات پزشکی قانونی اشاره کرد و بیان کرد: آمار مراجعین نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان کردستان در 4 ماهه امسال با رشد 2.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4 هزار و 528 نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان بیان کرد: از کل مراجعین نزاع به ادارات پزشکی قانونی در 4 ماهه امسال 3 هزار و 355 نفر مرد و یک هزار و 173 نفر زن بودند، این در حالی است که کل مراجعه کنندگان نزاع در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 408 نفر بوده است.

خانی آباد در ادامه سخنان خود گفت: در 4 ماهه اول سال جاری 14 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به 17 نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل 3 مورد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان کردستان، همه فوت شدگان مصرف مواد مخدر در 4 ماهه اول امسال و مدت مشابه سال قبل مرد بودند.

کد خبر 16333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha