سامانه نوین آبیاری در 1167 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان در سال جاری در حال اجرا است

سرویس کردستان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر سامانه نوین آبیاری در سطح یک هزار و 167 هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا است.

به گزارش کُرد پرس، محمدفرید سپری اظهار کرد: ۳۲۵ طرح توسعه سامانه نوین آبیاری در سطح یک هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی استان امسال به اجرا درآمده و یا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون سامانه آبیاری نوین در ۴۷۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی شده است، افزود: از این میزان ۱۶۱ هکتار آبیاری بارانی، ۱۱۴ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۲۰۳ هکتار هم آبیاری کم فشار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر هم در یک هزار و ۱۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل ۶۰۶ هکتار آبیاری بارانی، ۲۵۳ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۳۰۸ هکتار هم آبیای کم فشار در حال اجرا است.

سپری با اشاره به اینکه در اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، کردستان رتبه دوم را در بین استان‌های مختلف کشور کسب کرده است، یادآور شد: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان از نظر درصد تطابق با فرآیندهای دستورالعمل اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بیشترین امتیاز را کسب کردند.

وی بیان کرد: کرد: امتیاز کردستان در تطابق با فرآیندهای دستورالعمل اجرای این طرح ۹۵.۳ بوده و متوسط امتیاز کشوری در این زمینه ۷۹ بوده است.

کد خبر 16284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha